Pregled bibliografske jedinice broj: 574802
Upotreba komunikacijskih strategija u nastavi stranoga jezika
Upotreba komunikacijskih strategija u nastavi stranoga jezika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 1; 147-159 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 574802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba komunikacijskih strategija u nastavi
stranoga jezika
(The Use of Communication Strategies in the Foreign
Language Classroom)
Autori
Čizmić, Ivana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 59
(2010), 1;
147-159
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
komunikacijske strategije ; nastava stranoga jezika ; strategije govora
(communication strategies ; speaking strategies ; foreign language te)
Sažetak
70-ih godina prošloga stoljeća počela su se provoditi istraživanja o strategijama učenja stranih jezika koje podrazumijevaju postupke koji učenicima olakšavaju kontroliranje i unaprjeđivanje vlastitog učenja tj. postupke u svrhu učinkovitijeg učenja. Strategije učenja su važne za razvoj komunikacijske kompetencije (Skehan, 1998), a sami pojam je prvi uveo Dell Hymes. Kako bi učenici poboljšali svoju komunikacijsku kompetenciju u okviru nastave stranoga jezika, učenici koriste komunikacijske strategije i strategije govora kako bi premostili probleme u komunikaciji. U ovom radu će biti govora upravo o spomenutim strategijama. Za razliku od komunikacijskih strategija koje predstavljaju namjernu i svjesnu radnju u smislu ostvarenja komunikacijskoga cilja, a koriste se zbog manjkavosti u jezičnom sustavu, strategije govora se vezuju uz prikladnost jezične uporabe. Navodi se nekoliko hrvatskih i stranih istraživanja, a navedene su i klasifikacije komunikacijskih strategija i strategija govora, te su dani primjeri pojedinačnih strategija. Rezultati prikazanih istraživanja su pokazali da se u nastavi stranoga jezika koriste raznovrsne komunikacijske strategije poput ispunjenih pauza, parafraziranja, aproksimacije, okolišanja, korištenja riječi materinskoga jezika, sastavljanja novih riječi, korištenja krovnih pojmova i druge. Na kraju rada se ukazuje na prednosti poznavanja, uvježbavanja i korištenja spomenutih strategija kako u razrednoj interakciji tako i u svakodnevnom govoru, te se predlažu smjerovi daljnjih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije
Profili:
Ivana Cizmic
(autor)