Pregled bibliografske jedinice broj: 574778
Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: učenička procjena važnosti
Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: učenička procjena važnosti // Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću – kompetencije učenika / Prskalo, Ivan ; Novak, Dario (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011. str. 345-353 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 574778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: učenička procjena važnosti
(Competencies in the field of physical education: student assessment of the importance)
Autori
Neljak, Boris ; Markuš, Damir ; Trstenjak, Bruno ; Višković, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću – kompetencije učenika
/ Prskalo, Ivan ; Novak, Dario - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011, 345-353
ISBN
953-95082-8-2
Skup
6. Kongres FIEP - Europe
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 18.06.2011. - 21.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
srednjoškolsko obrazovanje; razlike; razred; uspjeh; bavljenje sportom
(differences; grade; dealing sport curriculum; pupils’ competences; vocational schools)
Sažetak
Istraživanje je imalo za cilj dobivanje informacija o tome što učenici misle o onim postavkama kurikuluma koje određuju kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, a koje bi oni trebali steći u strukovnom srednjoškolskom obrazovanju. Koju važnost oni pridaju tim kompetencijama. Rezultati dobiveni na uzorku od 237 učenika strukovnog srednjoškolskog obrazovanja mogu ponuditi nekoliko izravnih i neizravnih zaključaka. Svi sudionici istraživanja (kod kojih s obzirom na razred nema statistički značajnih razlika) smatraju kako su im kompetencije tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja iznimno važne, a što potvrđuje i ukupna prosječna ocjena od 3, 22. Tako visoka ocjena važnosti definiranih kompetencija govori o značaju tjelesnog i zdravstvenog područja što potvrđuju i sami učenici. Najveću ocjenu važnosti dobile su kompetencije koje definiraju područje „Motorička dostignuća“. To je najvjerojatnije posljedica trenutačnog stanja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u kojoj se, čini se, najveća pažnja posvećuje motoričkim postignućima, dok su druga područja (naročito zdravstveni odgoj) ipak zapostavljenija. Značajno veću ocjenu važnosti pridaju kompetencijama oni učenici koji se aktivno bave sportom. Takav rezultat indirektno ukazuje na važnost utjecaja na razvoj kompetencija kod učenika koji se ne bave aktivno sportom, što bi za posljedicu zasigurno imalo njihovo veće uključivanje u sport i izvanškolsko, a samim tim i cjeloživotno vježbanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija