Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 574611

Teorijska pitanja i metodološki izazovi u istraživanjima razvoja dječjih etničkih predrasuda


Tomašić, Jasmina
Teorijska pitanja i metodološki izazovi u istraživanjima razvoja dječjih etničkih predrasuda // Ljetopis socijalnog rada, 18 (2011), 3; 601-633 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 574611 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorijska pitanja i metodološki izazovi u istraživanjima razvoja dječjih etničkih predrasuda
(Theoretical questions and methodological challenges in research addressing development of ethnic prejudice in children)

Autori
Tomašić, Jasmina

Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 18 (2011), 3; 601-633

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
predrasude; dječje predrasude; razvojna teorija socijalnoga identiteta; sociokognitivna teorija predrasuda.
(prejudice; prejudice in children; developmental theory of social identity; social-cognitive theory of prejudice.)

Sažetak
Cilj rada bio je dati pregled istraživanja i teorija razvoja etničkih i nacionalnih predrasuda u dječjoj dobi. Poseban naglasak stavljen je na povijesni pregled metodologije istraživanja predrasuda kod djece, pregled metodoloških pitanja kao i nedostatke korištene metodologije. S napretkom i promjenama u korištenoj metodologiji došlo je i do promjena u spoznajama o dječjim predrasudama. Iako postoji velik broj modela i teorija koje imaju namjeru objasniti predrasude u dječjoj dobi, kao dvije najčešće citirane ističu se sociokognitivna teorija razvoja predrasuda (Aboud, 1988.) i razvojna teorija socijalnoga identiteta (Nesdale, 1999., 2004.). Za razliku od Aboudičine teorije koja na razvoj predrasuda gleda prvenstveno iz okvira kognitivnog razvoja djeteta, razvojna teorija socijalnog identiteta (Nesdale, 2004.) u prvi plan stavlja poistovjećivanje djeteta s vlastitom socijalnom grupom, odnosno, motivacijske faktore u podlozi predrasuda. Ono u čemu se obje teorije slažu jest to da pojava predrasuda nije adaptabilna, neizbježna i normalna pojava (Aboud i Amato, 2001.). S obzirom na rezultate istraživanja koji nisu potvrdili univerzalan razvoj predrasuda u različitim društveno-političkim kontekstima, kao i neadekvatnost objašnjenja nastanka predrasuda u djece isključivo kognitivnim ili sociomotivacijskim faktorima, dolazi do razvoja modela i teorija koje uz individualne i razvojne čimbenike pri pojašnjenju nastanka predrasuda uzimaju u obzir i širi društveni kontekst u koji je dijete uronjeno (npr. integrativna razvojno-kontekstualna teorija, Bar-Tal i Teichman, 2005. ; društveno-socijalno-kognitivnomotivacijska teorija, Barrett, 2007.). Nakon pregleda osnovnih teorijskih pretpostavki navedenih teorija i rezultata provedenih istraživanja, na kraju rada daje se osvrt na postojeće pristupe redukcije predrasuda u dječjoj dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasmina Tomašić Humer (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Tomašić, Jasmina
Teorijska pitanja i metodološki izazovi u istraživanjima razvoja dječjih etničkih predrasuda // Ljetopis socijalnog rada, 18 (2011), 3; 601-633 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Tomašić, J. (2011) Teorijska pitanja i metodološki izazovi u istraživanjima razvoja dječjih etničkih predrasuda. Ljetopis socijalnog rada, 18 (3), 601-633.
@article{article, author = {Toma\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2011}, pages = {601-633}, keywords = {predrasude, dje\v{c}je predrasude, razvojna teorija socijalnoga identiteta, sociokognitivna teorija predrasuda.}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, volume = {18}, number = {3}, issn = {1846-5412}, title = {Teorijska pitanja i metodolo\v{s}ki izazovi u istra\v{z}ivanjima razvoja dje\v{c}jih etni\v{c}kih predrasuda}, keyword = {predrasude, dje\v{c}je predrasude, razvojna teorija socijalnoga identiteta, sociokognitivna teorija predrasuda.} }
@article{article, author = {Toma\v{s}i\'{c}, Jasmina}, year = {2011}, pages = {601-633}, keywords = {prejudice, prejudice in children, developmental theory of social identity, social-cognitive theory of prejudice.}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, volume = {18}, number = {3}, issn = {1846-5412}, title = {Theoretical questions and methodological challenges in research addressing development of ethnic prejudice in children}, keyword = {prejudice, prejudice in children, developmental theory of social identity, social-cognitive theory of prejudice.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font