Pregled bibliografske jedinice broj: 574512
Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: procjena učeničke trenutačne osposobljenosti
Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: procjena učeničke trenutačne osposobljenosti // Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću – kompetencije učenika / Prskalo, Ivan ; Novak, Dario (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011. str. 301-308 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 574512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: procjena učeničke trenutačne osposobljenosti
(Competencies in the field of physical education: current competency assessment of students)
Autori
Markuš, Damir ; Neljak, Boris ; Trstenjak, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću – kompetencije učenika
/ Prskalo, Ivan ; Novak, Dario - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011, 301-308
ISBN
953-95082-8-2
Skup
6. Kongres FIEP - Europe
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 18.06.2011. - 21.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
srednjoškolsko obrazovanje; razlike; razred; uspjeh; bavljenje sportom
(differences; grade; succeed; dealing sport; curriculum; pupils’ competences; vocational schools)
Sažetak
Procjenjujući svoju osposobljenost s obzirom na kompetencije definirane u Nacionalnom okvirnom kurikulumu, sudionici istraživanja su svojim relativno visokim ocjenama naznačili kako su nastavom tjelesne i zdravstvene kulture stekli zadovoljavajuću razinu osposobljenosti vezanu uz očekivane odgojno-obrazovne ishode. Područje „Motorička dostignuća“ ocjenjeno je najvišom ocjenom te sudionici smatraju kako za učenička postignuća unutar tog područja posjeduju najviše kompetentnosti. S obzirom na razred, u procjeni razine osposobljenosti nema statistički značajnih razlika. Značajnih razlika nema ni s obzirom na opći uspjeh. Kod procjene sudionika o njihovoj trenutačnoj stvarnoj osposobljenosti s obzirom na aktivno bavljenje sportom i s obzirom na ocjenu iz predmeta tjelesne i zdravstvene kulture, dobivene su značajne razlike. Učenici koji se aktivno bave nekim sportom svoju osposobljenost smatraju većom u odnosu na učenike koji se ne bave sportom, a svoju veću stvarnu osposobljenost procjenjuju i učenici s odličnom ocjenom iz predmeta tjelesna i zdravstvena kultura u odnosu na učenike s nižim ocjenama. Ovakvi rezultati upućuju na zaključak kako je potrebno na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture još više pažnje posvetiti slabijim učenicima i onima koji se ne bave sportom, kako bi i oni usvojili znanja, razvili sposobnosti, stekli vještine i navike te razvili pozitivne stavove definirane unutar tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja. Iako su sudionici svoju osposobljenost procijenili relativno dobrom ocjenom, njena stvarna razina ipak nije zadovoljavajuća. Potrebno je uložiti dodatne napore kako bi se kod svih učenika povećala razina znanja, sposobnosti, postignuća i vrijednosti, a koje se stječu u ovom području. Ključnu ulogu u ovim naporima i željama ima raspoloživo vrijeme. Ono je danas nedostatno, a trebalo bi iznositi minimalno 180 minuta tjedno (u SAD-u preporuka je 210 minuta tjedno) ako se želi omogućiti izvršenje zadataka koje Nacionalni okvirni kurikulum postavlja pred tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija