Pregled bibliografske jedinice broj: 573748
Zaštita vode i spremnost na ekološko djelovanje učenika mlađe školske dobi.
Zaštita vode i spremnost na ekološko djelovanje učenika mlađe školske dobi., 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 573748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita vode i spremnost na ekološko djelovanje učenika mlađe školske dobi.
(Water protection and students willingness to environmental action in primary education.)
Autori
Trbara, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
16.06
Godina
2011
Stranica
45
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
zaštita vode; razredna nastava; ekološka svijest
(protection of water; classroom teaching; environmental awareness)
Sažetak
Voda, koju čovjek s divljenjem prikuplja i njeguje od pradavnog doba, nešto je, za razliku od ostalih prirodnih pojava, neodvojivo od njega samoga, to je dio čovjeka, njegova života i civilizacije. Potrošnja, ali i onečišćenje vode u cijelom svijetu je u znatnom porastu. Značajna je potrošnja vode u industriji jer je voda nužna za proizvodnju mnogih dobara. Industrija je isto tako izvorom toplinskog zagađenja. U kućanstvima koja su također važni potrošači, najveći je postotak potrošnje 38% za ispiranje WC-a, 31% za kupanje, 20% za pranje rublja i posuđa, a 6% za piće i kuhanje. Zaštita voda ostvaruje se nadzorom nad stanjem kakvoći voda i izvorima onečišćavanja, sprečavanjem, ograničavanjem i zabranjivanjem radnji i ponašanja koja mogu utjecati na onečiščenje voda i stanje okoliša u cjelini te drugim djelovanjima usmjerenim očuvanju i poboljšavanju kakvoće i namjenske uporabljivosti voda. Cilj ovog istraživanja bio je uočiti stavove učenika o zaštiti voda i spremnost učenika na ekološko djelovanje. Istraživanje je provedeno na uzorku od 178 učenika. Na uzorku od 178 učenika 2., 3. i 4. Razreda provedena je anonimna anketa koja se sastoji od 13 pitanja. Pitanja su se odnosila na svakodnevno upotrebljavanje vode, važnost vode, onečišćenost vode, racionalno korištenje vode i na ekološku spremnost djece na onečišćenje vode. Rezultati istraživanja pokazali su da djeca svakodnevno koriste vodu i da njih 92% smatra da je voda važna za život. 88% učenika je spremno na ekološko djelovanje. Loši su se pokazali rezultati o mišljenju učenika o onečišćenosti vode. Većina učenika 2. razreda, tj. njih 60% učenika smatra da je voda potpuno čista, dok učenici 3. i 4. Razreda nisu sigurni o kvaliteti vode koju koriste. U mijenjanju stavova i poticanju ekološkog djelovanja veliku ulogu bi trebala imati škola kao ustanova te obitelj. Ekološki odgoj bi trebao biti jedan od važnijih stavki u dječjem životu jer ako je pravilan, djeca će znati čuvati vodu koja je potrebna za život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek