Pregled bibliografske jedinice broj: 573402
Muka po Bolonji? Kako nastavnici i suradnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu vide promjene programâ studija sociologije
Muka po Bolonji? Kako nastavnici i suradnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu vide promjene programâ studija sociologije // Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva „Sociologija i promjena - izazovi budućnosti“
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 573402 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muka po Bolonji? Kako nastavnici i suradnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu vide promjene programâ studija sociologije
(Troubles of Bologna: How do teachers and associates of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb find the changes of sociology study programme?)
Autori
Kufrin, Krešimir ; Božić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva „Sociologija i promjena - izazovi budućnosti“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
utemeljena teorija; studijski program; sociologija; Bolonjska reforma
(grounded theory; study programme; sociology; Bologna reform)
Sažetak
Kvalitativnim pristupom utemeljene teorije (grounded theory) istražuje se kako nastavnici i suradnici Odsjeka za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu vide promjene studijskih programâ sociologije inducirane Bolonjskom reformom 2005. godine. Budući da su "bolonjske" promjene programa provedene u kratkim rokovima te uz slabo definirane i promjenjive parametre prema kojima bi programi trebali biti oblikovani, promjenama nisu prethodila potrebna istraživanja te analize stanja i potreba. Analiza promjena programa obuhvaća sljedeće aspekte: konceptualne postavke na kojima su počivale dvije "bolonjske" promjene programa ; strukturu programa, što obuhvaća fundamente studija i omjer obveznost - izbornost, odnos teorijskih i metodologijskih predmeta, mjesto teorijskih i aplikativnih sadržaja, preddiplomski i diplomski studij, jednopredmetni i dvopredmetni studij, moguće smjerove i specijalizacije na različitim razinama studija, zapošljavanje i tržište rada ; potom viziju razvoja te identitet studija. Istraživanje je idejno postavljeno tijekom rada na promjeni studijskih programa u prvoj polovici 2010. g. Taj ciklus promjena pokrenut je radi razvoja druge generacije bolonjskih programa. Podatci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuima s nastavnicima i suradnicima Odsjeka za sociologiju. Rezultate se interpretira u kontekstu promjena u samoj disciplini i širih trendova društvenih promjena, poglavito s obzirom na raznorodna razumijevanja jezgre i cjeline struke, potrebe hrvatskog društva i mogućnosti zapošljavanja završenih studenata, zahtjeve međunarodnog umrežavanja i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb