Pregled bibliografske jedinice broj: 573374
Znanje učenika mlađe školske dobi o ekologiji i njihov odnos prema zaštiti okoliša.
Znanje učenika mlađe školske dobi o ekologiji i njihov odnos prema zaštiti okoliša., 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 573374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje učenika mlađe školske dobi o ekologiji i njihov odnos prema zaštiti okoliša.
(Knowledge of younger school age students about ecology and their attitude toward the environment protection.)
Autori
Šnajder, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
15.06
Godina
2011
Stranica
80
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
zaštita okoliša; razvijenost ekološke svijesti
(environment protection; ecology consciousness development)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je na Katedri za prirodoslovlje iz predmeta Ekologija pod vodstvom mentora doc. dr. sc. Irelle Bogut i sumentora mr. sc. Željka Popovića, profesora visoke škole. U diplomskom radu Znanje učenika mlađe školske dobi o ekologiji i njihov odnos prema zaštiti okoliša autorice Lidije Šnajder, govori se o ekologiji, zaštiti prirode, zaštiti okoliša, zakonu o zaštiti okoliša, onečišćenju okoliša, uništavanju biljnih i životinjskih vrsta, zaštićenim dijelovima prirode, razvijenosti ekološke svijesti i rezultatima provedenog istraživanja kod djece nižih razreda osnovne škole. Ona proučava djecu nižih razreda osnovne škole i istražuje njihovo znanje o ekologiji, njihov odnos prema zaštiti okoliša, a time i razvijenost njihove ekološke svijesti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 72 učenika. Na uzorku od 72 učenika 1., 2., 3. i 4. razreda provedena je anonimna anketa. Rezultati istraživanja pokazali su da 94% učenika prvog razreda zna kako očuvati okoliš, 82% učenika prvog i drugog razreda smatra da je ispravno razvrstavati otpad, svi su učenici trećeg razreda spremni na ekološko djelovanje, 88% učenika trećeg i četvrtog razreda upoznato je s načinima zaštite prirode i okoliša od otpadnih voda i onečišćenog zraka, učenici četvrtog razreda znaju nabrojati više zaštićenih biljaka i životinja od učenika trećeg razreda, djevojčice su za 2% bolje riješile anketni upitnik, a učenici četvrtog razreda znaju ponuditi više kvalitetnijih odgovora na pitanje što je zaštita okoliša nego učenici prvog razreda. Učenici i učenice nižih razreda Osnovne škole Ivane Brlić Mažuranić u Koški su time pokazali visoku razinu ekološke osviještenosti. Na sva su pitanja odgovorili većinskim postotkom točno, a budući da za ekološki osviještenog pojedinca, osoba mora raspolagati i znanjem i pravilnim stajalištem o zaštiti okoliša, kao cjelina su ostvarili iznimno dobar rezultat. Lidija Šnajder smatra da se svijet može očuvati od daljnjeg onečišćenja upravo pravilnom edukacijom i razvijanjem ekološke svijesti učenika mlađe školske dobi i da će takvi ekološki osviješteni pojedinci omogućiti da svijet postane bolje mjesto za život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek