Pregled bibliografske jedinice broj: 572754
Kontrast svijeta odraslih i djeteta na filmu: filmsko izlaganje i pripovjedna perspektiva
Kontrast svijeta odraslih i djeteta na filmu: filmsko izlaganje i pripovjedna perspektiva // „Naše stvaranje“ – zbornik radova sa sedmog simpozija sa međunarodnim učešćem „Vaspitač u 21. Veku“ / Miroljub Joković (ur.).
Niš: Sven - Niš, 2012. str. 791-800 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 572754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontrast svijeta odraslih i djeteta na filmu: filmsko izlaganje i pripovjedna perspektiva
(Contrast Between The Worlds Of Children And Adults On Film: Film Narration And Narrative Perspective)
Autori
Gabelica, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
„Naše stvaranje“ – zbornik radova sa sedmog simpozija sa međunarodnim učešćem „Vaspitač u 21. Veku“
/ Miroljub Joković - Niš : Sven - Niš, 2012, 791-800
ISBN
978-86-88561-01-3
Skup
Sedmi simpozij sa međunarodnim učešćem „Vaspitač u 21. Veku“
Mjesto i datum
Soko Banja, Srbija, 28.03.2011. - 29.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
fokalizacijski postupci; likovi djece; likovi odraslih; autorska perspektiva; perspektiva pripovijedanja; točka gledišta; film; doživljaj filma. fokalizacijski postupci; likovi djece; likovi odraslih; autorska perspektiva; perspektiva pripovijedanja; točka gledišta; film; doživljaj filma.
(focalization procedures; children characters; adult characters; author's perspective; a perspective of narration; point of view; film; film experience focalization procedures; children characters; adult characters; author's perspective; a perspective of narration; point of view; film; film experience focalization procedures; children characters; adult characters; author's perspective; a perspective of narration; point of view; film; film experience)
Sažetak
Ako bismo krenuli od premise da je glavni cilj filma doživljaj, tada se postavlja pitanje kako uspostaviti odnos između filmskog izlaganja i perspektive pripovijedanja u filmu. Kao i u knjizi, izbor tema kao i način izlaganja tematike u filmu svakako ovisi o poziciji iz koje je priča ispripovijedana. U radu se analiziraju fokalizacijski postupci na primjeru filma Tito i ja, redatelja Gorana Markovića, iz razloga što nam ovaj film donosi reprezentativan odnos svijeta odraslog i djeteta. Prilikom razumijevanja doživljaja filma, važno je pretpostaviti um koji stoji iza priče, odnosno njegovu namjeru. Imenovanjem redatelja, scenarista i sl. jasno nam je tko je „realni autor“. No, implicitni se autor izvodi iz analiziranja i uočavanja planske strukture djela. Analizom filma može se ustvrditi kako se perspektiva filmskog izlaganja (autorska perspektiva) zapravo prožimlje s perspektivom pripovijedanja dodijeljenoj dječaku, uz dinamične izmjene: u jednom trenutku pripisana je glavnom liku, desetogodišnjem dječaku, a u drugima likovima odraslih, ozbiljnih svjedoka vladajućeg režima), a u svrhu autorovog komentara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Marina Gabelica
(autor)