Pregled bibliografske jedinice broj: 572725
E-učenje hrvatskoga kao nasljednoga jezika: trenutačno stanje i razvojne perspektive
E-učenje hrvatskoga kao nasljednoga jezika: trenutačno stanje i razvojne perspektive // Hrvatsko iseljeništvo i domovina: Razvojne perspektive / Hornstein Tomić, C., Hrastič, I., Majetić, I., Sabotić, I., Sopta, M. (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2014. str. 155-165
CROSBI ID: 572725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
E-učenje hrvatskoga kao nasljednoga jezika: trenutačno stanje i razvojne perspektive
(E-learning of Croatian as a heritage language: state of affairs and future perspectives)
Autori
Kanajet-Šimić, Lada ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvatsko iseljeništvo i domovina: Razvojne perspektive
Urednik/ci
Hornstein Tomić, C., Hrastič, I., Majetić, I., Sabotić, I., Sopta, M.
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
155-165
ISBN
978-953-7964-01-6
Ključne riječi
e-učenje, hrvatski jezik, nasljedni jezik
(e-learning, Croatian language, heritage language)
Sažetak
U radu se raspravlja o stanju e-učenja u području hrvatskoga kao inoga jezika (J2) te se navode perspektive njegove uporabe u poučavanju hrvatskoga kao nasljednoga jezika. Nasljedni su govornici posebna skupina jezičnih učenika koji se odlikuju visokom motiviranošću za učenje jezika te poznavanjem kulture i tradicije. Ograničene mogućnosti učenja hrvatskoga u pojedinim sredinama te neprikladnost postojećih nastavnih materijala često se navode kao glavni problemi u učenju i poučavanju hrvatskoga kao nasljednoga jezika. U radu se navode primjeri uporabe različitih modela e-učenja za hrvatski kao J2 te se na temelju iznesenih spoznaja raspravlja o njihovoj prikladnosti i primjenjivosti za poučavanje hrvatskoga kao nasljednoga jezika. Zaključuje se kako je e-učenje trenutačno najučinkovitiji način poučavanja nasljednih govornika kojim je moguće odgovoriti na glavne izazove poučavanja ove skupine učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Cvikić
(autor)