Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 57240

Firentinac u Veneciji i Dalmaciji


Ivančević, Radovan
Firentinac u Veneciji i Dalmaciji // Mogućnosti, XLVI (2000), 1-3; 188-194 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 57240 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Firentinac u Veneciji i Dalmaciji
(Fiorentino in Venice and Dalmatia)

Autori
Ivančević, Radovan

Izvornik
Mogućnosti (0544-7267) XLVI (2000), 1-3; 188-194

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
srednjedalmatinska arhitektonska škola; integracija arhitekture i skulpture; jedinstvo kamene građe; montažna metoda; "periferijska" sredina; Nikola Firentinac; Juraj Dalamtoinac; trogirska kapela; šibenska ketdrala; venicijanska skulptura quattrocenta
(mid Dalmatian architectural school; integration of architecture and sculpture; unity of stone contexture; maount method; periphery; Nikola Firentinac; Juraj Dalamatinac; Trogir Chapell; Sibenik cathedral; Venetian sculpture of quattrocento)

Sažetak
Nedavno objavljena oporuka Nikole Firentinca u Veneciji (1462) potvrđuje tezu A.M. Schulz o njegovu boravku u Veneciji, gdje mu je bila pripisala niz djela. To je ujedno potvrda i autorove pozitivne recenzije knjige Schulzove (1978). Međutim, autor pobija novu tezu Schulzove da je Nikola prelaskom u Dalmaciju postao slabiji majstor, jer nije bio stimuliran i nije imao konkurencije. Kao argument navodi da je Nikolino posljednje monumentalno djelo, kip sv. Mihajla na krovu šibenske katedrale jedno od najboljih. Ujedno ističe da se Nikola u Veneciji predstavio samo kao kipar, a u Dalmaciji i kao vrhunski arhitekt (trogirska kapela, 1468 i dovršetak šibenske katedrale) jer je preuzeo metodu Jurja Dalmatinca (jedinstvo kamene građe, montažni sustav) čime se uklopio u "srednjedalmatinsku arhitektonsku školu" (pojam R.I.). Autor tvrdi da se Nikolin opus uklapa u Karamanovu tezu o "periferijskoj" sredini koja daje maksimalnu slobodu umjetniku da razvije sve svoje mogućnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130712

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Radovan Ivančević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivančević, Radovan
Firentinac u Veneciji i Dalmaciji // Mogućnosti, XLVI (2000), 1-3; 188-194 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Ivančević, R. (2000) Firentinac u Veneciji i Dalmaciji. Mogućnosti, XLVI (1-3), 188-194.
@article{article, author = {Ivan\v{c}evi\'{c}, Radovan}, year = {2000}, pages = {188-194}, keywords = {srednjedalmatinska arhitektonska \v{s}kola, integracija arhitekture i skulpture, jedinstvo kamene gra\dje, monta\v{z}na metoda, and \#34, periferijska and \#34, sredina, Nikola Firentinac, Juraj Dalamtoinac, trogirska kapela, \v{s}ibenska ketdrala, venicijanska skulptura quattrocenta}, journal = {Mogu\'{c}nosti}, volume = {XLVI}, number = {1-3}, issn = {0544-7267}, title = {Firentinac u Veneciji i Dalmaciji}, keyword = {srednjedalmatinska arhitektonska \v{s}kola, integracija arhitekture i skulpture, jedinstvo kamene gra\dje, monta\v{z}na metoda, and \#34, periferijska and \#34, sredina, Nikola Firentinac, Juraj Dalamtoinac, trogirska kapela, \v{s}ibenska ketdrala, venicijanska skulptura quattrocenta} }
@article{article, author = {Ivan\v{c}evi\'{c}, Radovan}, year = {2000}, pages = {188-194}, keywords = {mid Dalmatian architectural school, integration of architecture and sculpture, unity of stone contexture, maount method, periphery, Nikola Firentinac, Juraj Dalamatinac, Trogir Chapell, Sibenik cathedral, Venetian sculpture of quattrocento}, journal = {Mogu\'{c}nosti}, volume = {XLVI}, number = {1-3}, issn = {0544-7267}, title = {Fiorentino in Venice and Dalmatia}, keyword = {mid Dalmatian architectural school, integration of architecture and sculpture, unity of stone contexture, maount method, periphery, Nikola Firentinac, Juraj Dalamatinac, Trogir Chapell, Sibenik cathedral, Venetian sculpture of quattrocento} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font