Pregled bibliografske jedinice broj: 572141
Povezanost akademskog odlaganja s motivacijom za učenje matematike
Povezanost akademskog odlaganja s motivacijom za učenje matematike, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 572141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost akademskog odlaganja s motivacijom za učenje matematike
(The relationship between procrastination and motivation for learning mathematics)
Autori
Čepo, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2012
Stranica
31
Mentor
Rovan, Daria
Ključne riječi
akademsko odlaganje; motivacija; ciljevi postignuća; teorija očekivanja i vrijednosti
(academic procrastination; motivation; achievement goals; expectancy-value theory)
Sažetak
Akademsko odlaganje predstavlja prepreku akademskom uspjehu s raznim negativnim posljedicama za učenike kao što su povećani stres učenika i lošiji uspjeh. Cilj ovog rada je bio ispitati povezanost motivacijskih konstrukata očekivanja, vrijednosti i ciljeva postignuća s odlaganjem. U istraživanju je sudjelovalo 298 učenika 3. razreda opće gimnazije koji su ispunjavali Tuckmanov upitnik odlaganja, upitnik ciljeva postignuća, upitnik očekivanja i vrijednosti, a prikupljeni su i podaci o ocjeni iz matematike kao mjeri akademskog postignuća. Rezultati istraživanja pokazuju da je akademsko odlaganje negativno povezano s ocjenama, očekivanjima, vrijednostima i ciljem ovladavanja, a pozitivno s ciljem izbjegavanja rada. Mjera cilja izvedbe nije bila statistički značajno povezana s odlaganjem. U predviđanju odlaganja korištenim mjerama se objašnjava mali, ali značajan dio varijance odlaganja pri čemu su se značajnim prediktorima pokazali ocjene, cilj ovladavanja (negativni prediktori) te cilj izbjegavanja rada i vrijednosti (pozitivni prediktori). Ciljna orijentacija ovladavanja pokazala se kao moguća poželjna strategija za poticanje kod učenika zbog negativne povezanosti s odlaganjem, a izbjegavanje rada se treba nastojati smanjiti zbog pozitivne povezanosti s odlaganjem kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Daria Rovan
(mentor)