Pregled bibliografske jedinice broj: 571983
Utvrđivanje perceptivnih deficita pomoću vizualnih labirinata apliciranih putem mikrokompjutora kod predškolske djece s vjerojatnim moždanim oštećenjem i dijagnozom epilepsije
Utvrđivanje perceptivnih deficita pomoću vizualnih labirinata apliciranih putem mikrokompjutora kod predškolske djece s vjerojatnim moždanim oštećenjem i dijagnozom epilepsije // Arhiv Zavoda za zaštitu majki i djece, 32 (1988), 259-272 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 571983 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje perceptivnih deficita pomoću vizualnih labirinata apliciranih putem mikrokompjutora kod predškolske djece s vjerojatnim moždanim oštećenjem i dijagnozom epilepsije
(Determination of perceptive deficits by microcomputorized application of visual labyrinths in preschool children with probable brain damage and diagnosed epilepsy)
Autori
Buljan Flander, Gordana ; Šikić, Neven Marušić-Della Marina, Branaka
Izvornik
Arhiv Zavoda za zaštitu majki i djece (0004-1289) 32
(1988);
259-272
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vizuo-motorne sposobnosti; dječja epilepsija; kompjuterizirani perceptivni labirinti
(visual-motoric capacity; child epilepsy; computerized perceptive labyrinths)
Sažetak
U ovom radu autori su putem perceptivnih labirinata ispitali veću skupinu predškolske djece i prvoškolaca koji su bili podijeljeni u tri podskupine zavisno o kronološkoj dobi. Cilj rada je bio – utvrditi da li postoje statistički značajne razlike u uspješnosti prolaska kroz vizualne labirinte (aplicirane pomoću mikrokompjutora) između djece s vjerojatnim moždanim oštećenjem i dijagnozom epilepsije, te tzv. „normalne“ djece iz opće populacije. Rezultati istraživanja su pokazali da vizualni labirinti, aplicirani pomoću laboratorijskog računala, a u kombinaciji s drugim psihologijskim tehnikama, mogu poslužiti kao pomoćno psihodijagnostičko sredstvo u evaluaciji: perceptivnih oštećenja kod djece s (vjerojatnim) moždanim oštećenjem i dijagnozom epilepsije, ako su u dobi od 5 g. 7 mj. do 7 g. 6 mj. U mlađoj dobi isprepliću se maturacijski efekti i učinci vjerojatnog „organskog“ oštećenja mozga, pa se vizualni labirinti ne mogu koristiti kao pouzdano sredstvo u dijagnosticiranju posljedica moždanog oštećenja. Ovo ispitivanje, nadalje, ukazuje da se mora nastaviti s daljnjim radom na korištenju mikrokompjutora u psihodijagnostici kako bi se došlo do novih postupaka za što sigurniju, objektivniju i diferenciraniju dijagnostiku niza „organskih“ disfunkcija mozga kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus