Pregled bibliografske jedinice broj: 571892
Stavovi studenata Učiteljskog fakulteta u Rijeci prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima
Stavovi studenata Učiteljskog fakulteta u Rijeci prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima // Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči
Beograd, Srbija, 2009. (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 571892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata Učiteljskog fakulteta u Rijeci prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima
(Attitudes of Teacher faculty students toward the models of behavior in social conflicts)
Autori
Pinoza Kukurin, Zorina ; Vlah, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči
/ - , 2009
Skup
12. međunarodna naučna konferencija „Pedagoška istraživanja i školska praksa - Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči“, u organizaciji Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 15.10.2009. - 16.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije učiteljskog i odgajateljskog kadra; obrasci ponašanja; socijalni sukobi; skriveni kurikulum; stavovi
(competences of teachers; behavior patterns; social conflicts; hidden curricula; attitudes)
Sažetak
Poznato je da obrasci ponašanja učitelja i odgajatelja proizlaze iz kulturnog konteksta i profesionalnog identiteta, a djeci predškolskog uzrasta i učenicima u nižim razredima osnovne škole upravo te osobe izvan obiteljskog kruga predstavljaju model socijalnog učenja. Ovo istraživanje bavi se stavovima studenata učiteljskog studija prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima. Prvi je cilj utvrditi stavove prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima studenata. Drugi je cilj utvrditi relacije između stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima i godina studiranja. Podaci su prikupljani mjernim instrumentom Stavovi prema obrascima rješavanja socijalnih sukoba, adaptiranim prema Uzelac i Žakman (2000), na uzorku od 121 studenta Učiteljskog fakulteta u Rijeci tijekom prosinca 2007. godine. Rezultati, dobiveni primjenom jednostavnih statističkih metoda, pokazuju da nema statistički značajnih relacija između godina studiranja i stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima. Rezultati su interpretirani u kontekstu skrivenog kurikuluma i implicitne pedagogije, te osnaživanja budućih učiteljica i odgajateljica tijekom studija za suočavanje s problemima u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
Napomena
It is well known that behavior patterns of teachers and kindergarten teachers derive from cultural context and proffessional identity and outside family circle for preschool children and students in primary school they are considered to be a model for social learning. The first goal is to determine attitudes of students toward forms of behavior in social conflicts. The second goal is to determine the relation between attitudes toward the models of behavior in social conflicts and years of study. In december 2007 data were collected by the instrument Attitudes toward the models of solving conflicts created by Uzelac and Žakman (2000). The subjects were 121 students of Teacher Faculty University of Rijeka. The results obtained by applying simple statistical methods, show no statistically significant relations between the years of study and attitudes toward the models of behavior in social conflicts. The findings were interpreted in context of hidden curricula and the implicit pedagogy, in order to strengthen these student teachers for problem solving of this kind in practice.