Pregled bibliografske jedinice broj: 571880
BOJA I DIZAJN: IZMEĐU UMJETNOSTI I ZNANOSTI
BOJA I DIZAJN: IZMEĐU UMJETNOSTI I ZNANOSTI // Zbornik radova 4. međunarodnog znanstveno - stručnog savjetovanja Tekstilna - znanost i gospodarstvo / Penava, Željko ; Ujević, Darko (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 67-72 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 571880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
BOJA I DIZAJN: IZMEĐU UMJETNOSTI I ZNANOSTI
(COLOUR AND DESIGN: BETWEEN ART AND SCIENCE)
Autori
Parac - Osterman, Đurđica ; Glogar, Martinia Ira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 4. međunarodnog znanstveno - stručnog savjetovanja Tekstilna - znanost i gospodarstvo
/ Penava, Željko ; Ujević, Darko - Zagreb : Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 67-72
ISBN
978-953-7105-39-6
Skup
4. Međunarodno znanstveno - stručno savjetovanje Tekstilna - znanost i gospodarstvo
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.01.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
teorija boje ; percepcija boje ; harmonija boja ; psihološke dimenzije boje ; energija boje
(color theory ; color perceptrion ; color harmony ; psychological dimensions of color ; color energy)
Sažetak
Postoje li općenita pravila i zakonitosti o bojama, primjenjiva za umjetnika, ili je estetsko razumijevanje boje regulirano isključivo subjektivnim osjećajem? Prema teoretičarima boje, koji su kroz povijest utemeljili teze na kojima se temelji današnja znanost o boji, doktrine i teorije moraju se nadopunjavati sa intuicijom vođenom urođenim talentom, da bi rezultat na kraju bilo uravnoteženo, harmonično djelo kreirano iz obojenih elemenata. Studijom velikih majstora kolorista, kroz povijest, potvrđuje se da su svi oni pristupali boji ne samo kao likovnom elementu već i sa stanovišta teoretskih postavki koje su tada već graničile sa pojmom "Znanost o boji". Tako su Goethe, Runge, Bezold, Chevreul, Hölzel i Itten, nezamjenjivi i za područje umjetnosti, i za područje znanosti o boji. Leonardo Da Vinci, Dürer, Grünewald pripadaju, također, redu umjetnika koji nisu podcijenili mogućnost intelektualnog istraživanja svog umjetničkog medija, boje. Boja, kao jedna od dominantnih osjetilnih karakteristika na temelju koje promatrač definira svijet oko sebe i donosi određene odluke, jedna je od ključnih konstrukcijskih elemenata u dizajnu. Postizanje pozitivnog odnosa boja ključno je u razvoju modnih brendova.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tekstilna tehnologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
117-1171419-1401 - Boje i bojila u procesu ekološki prihvatljivog i održivog razvoja (Parac-Osterman, Đurđica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb