Pregled bibliografske jedinice broj: 571468
Interkulturalni odgoj i obrazovanje i vrijednosne orijentacije mladih u kontekstu odgoja u vrijeme krize
Interkulturalni odgoj i obrazovanje i vrijednosne orijentacije mladih u kontekstu odgoja u vrijeme krize // Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize
Osijek, Hrvatska, 2010. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 571468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni odgoj i obrazovanje i vrijednosne orijentacije mladih u kontekstu odgoja u vrijeme krize
(Intercultural education and value orientation of jouth in the context of education in times of crisis)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
postmoderna; interkulturalni odgoj i obrazovanje; vrijednosne orijentacije mladih; interkulturalni identitet; odgoj u vrijeme krize
(postmodernism; intercultural education; value orientations; intercultural identity; education in times of crisis)
Sažetak
Postmoderna je dramatično najavila nezaustavljive društvene preokrete i dalekosežne promjene u vremenu kada "staro" počinje umirati, a "novo" se još nije rodilo, otvorivši diskurs nepoznatoga kao izazov kreativnom traženju novih vrijednosti. Masovne migracije stanovništva na globalnoj razini promijenile su demografsku strukturu suvremenih društava, proširivši pojam nacionalnog identiteta davanjem prostora novim – interkulturalnim identitetima. Susreti kultura i njihovi međusobni kontakti zahtijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma. Europska iskustva interkulturalnog odgoja i obrazovanja kao odgovora na migracijske izazove u drugoj polovici 20. stoljeća interkulturalizam su stavila pred nove izazove, učinivši ga sastavnim dijelom nove kulture učenja i življenja. Polazeći od realnosti da su obrazovne institucije postale stjecištima različitih etniciteta, kultura, religija i jezika, glavna zadaća današnjeg odgoja i obrazovanja ogleda se u stvaranju obrazovanog, samostalnog i kreativnog pojedinca koji će moći odgovorno i spremno odgovoriti na izazove suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne sredine. Suočavanje sa sve većim porastom agresije, neprijateljstva i nasilja, poglavito među mladima, u središte pozornosti dovodi pitanje vrijednosnih orijentacija učenika. Između dviju suprotnih orijentacija: one koja je okrenuta prema etnocentrizmu, ksenofobiji i neprijateljstvu i one koja okrenuta prema interkulturalizmu različitost ne doživljava kao potencijalnu opasnost, nego kao šansu za zajedničko obogaćivanje i učenje, dosezi i mogućnosti interkulturalnog odgoja i obrazovanja ogledaju se u artikuliranju onih sadržaja, programa, metoda i oblika rada koji će u nastavi intenzivnije njegovati odgojnost, uz usmjeravanje kognitivnih zadaća učenja prema aktivnim socijalnim odnosima, razgradnji stereotipa, predrasuda i stigmatizacije te izgradnji fleksibilnog interkulturalnog identiteta. Sve evidenija kriza odgoja zahtijeva novi profil nastavnika i pedagoga čije se profesionalne kompetencije više neće ogledati isključivo u akademskom znanju, nego i u sposobnostima promatranja, analiziranja i interpretiranja složenih odnosa i procesa kroz fleksibilnost, kreativnost i prilagodbu složenim obrazovnim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)