Pregled bibliografske jedinice broj: 571455
Kreativnost kao profesionalna kompetencija visokoškolskih nastavnika
Kreativnost kao profesionalna kompetencija visokoškolskih nastavnika // Zbornik radova Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 1 (2009), 1; 55-67 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 571455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost kao profesionalna kompetencija visokoškolskih nastavnika
(Creativity as professional competence off college teacher's)
Autori
Bedeković, Vesna
Izvornik
Zbornik radova Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici (1847-4381) 1
(2009), 1;
55-67
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kreativnost; profesionalna kompetencija; visokoškolski nastavnici; studenti; Bolonjski proces; cjeloživotno obrazovanje
(creativity; professional competence; college teachers; students; Bollogna process; lifelong education)
Sažetak
Suočeno s naglim, nepredvidivim i nezaustavljivim promjenama suvremeno društvo sve više prepoznaje važnost kreativnosti u svim ljudskim djelatnostima, osobito u području obrazovanja. U razdoblju od 2000. godine do danas promjene u hrvatskom sustavu visokog obrazovanja postale su dijelom obrazovne politike, pri čemu se dojmovi o provedbi Bolonjskog procesa kreću u rasponu od potpunog osporavanja do (ne)kritičkog zagovora. Iako su pedagoška, didaktička i metodička pitanja provedbe Bolonjskog procesa u hrvatskom sustavu visokog obrazovanja uglavnom ostala na marginama, ohrabruje spoznaja da Bolonjski proces podupire nastavu usmjerenu na studenta koja bitno mijenja, kako ulogu visokoškolskog nastavnika, tako i ulogu studenta. U tom se kontekstu pred visokoškolske nastavnike postavljaju zahtjevi za novim kompetencijama koje proizlaze iz njihove profesionalne uloge, pri čemu kreativnost predstavlja značajnu profesionalnu kompetenciju koju od visokoškolskih nastavnika zahtijeva suvremeno obrazovanje stavljeno pred izazov nove paradigme čiju osnovu, između ostaloga čine i promjene prema kreativnoj nastavi. Polazeći od činjenice da je kreativnost visokoškolskih nastavnika osnovna pretpostavka za razvijanje kreativnosti studenata, polazišnu točku za poticanje promjena čini kvaliteta dodiplomslog, diplomskog i poslijediplomskog obrazovanja budućih visokoškolskih nastavnika, kao i njihova kontinuiranog profesionalnog razvoja kroz sustav cjeloživotnog obrazovanja usmjerenoga na razvoj kreativnosti studenata s ciljem oslobađanja njihovih kreativnih potencijala posredstvom kojih će nakon završetka studija ostvariti aktivno uključivanje i konkurentnost na tržištu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)