Pregled bibliografske jedinice broj: 571452
Modeliranje kulture škole u kontekstu interkulturalnih i socijalnih kompetencija nastavnika
Modeliranje kulture škole u kontekstu interkulturalnih i socijalnih kompetencija nastavnika // Susret kultura / Subotić, Ljiljana ; Živančević-Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2010. str. 1277-1284 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 571452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje kulture škole u kontekstu interkulturalnih i socijalnih kompetencija nastavnika
(School culture modeling in context of teacher's intercultural and social competencies)
Autori
Bedeković, Vesna ; Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Susret kultura
/ Subotić, Ljiljana ; Živančević-Sekeruš, Ivana - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2010, 1277-1284
ISBN
978-86-6065-043-8
Skup
Susret kultura
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 01.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura škole; interkulturalne i socijalne kompetencije nastavnika; komunikacijske sposobnosti; društvo znanja
(school culture; teacher's intercultural and social competencies; communication skills; knowledge society)
Sažetak
Brojni čimbenici iz obiteljskog, školskog i izvanškolskog socijalnog kruga modeliraju ponašanje sudionika u unutarnjem životu škole određujući prepoznatljivi image i kulturu škole. Nastavnik kao moderator aktivnosti i najbliži suradnik učenika kreator je školske kulture čija (pr)ocjena ovisi ponajviše o njegovim kompetencijama među kojima, osim spremnosti na cjeloživotno učenje, sposobnosti vođenja, upravljanja i razvijanja školskog kurikuluma, organizacije i evaluacije odgojno-obrazovnog rada te suradnje s roditeljima i drugim socijalnim partnerima, interkulturalne i socijalne kompetencije zauzimaju značajno mjesto. Obuhvaćajući empatičnost, toleranciju i socijalnu osjetljivost, zajedništvo i suradnju, uvažavanje, razumijevanje i poštivanje različitosti, interkulturalne i socijalne kompetencije nastavniku omogućavaju rad u suvremenom školskom okružju, dok razvoj komunikacijskih sposobnosti kao osnovnih sastavnica interkulturalne i socijalne kompetencije nastavnika predstavlja polazište stvaranja demokratske kulture škole u kontekstu suvremenog društva temeljenog na znanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb