Pregled bibliografske jedinice broj: 571431
Interkulturalna kompetencija nastavnika : izazov ili odgovor na zahtjeve suvremene škole.
Interkulturalna kompetencija nastavnika : izazov ili odgovor na zahtjeve suvremene škole. // Budućnost obrazovanja učitelja - novi izazovi i pogledi : zbornik radova / Kaich, Katalin (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2009. str. 480-492 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 571431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna kompetencija nastavnika : izazov ili odgovor na zahtjeve suvremene škole.
(Teacher's intercultural competence : challenge or response to contemporary school requests)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Budućnost obrazovanja učitelja - novi izazovi i pogledi : zbornik radova
/ Kaich, Katalin - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2009, 480-492
ISBN
978-86-323-0756-8
Skup
Budućnost obrazovanja učitelja - novi izazovi i pogledi
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 19.09.2008. - 21.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
multikulturalno društvo; škola; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalne kompetencije učitelja; cjeloživotno učenje
(multicultural society; school; intercultural upbringing and education; teacher's intercultural competence; lifelong learning)
Sažetak
Europa se u današnje vrijeme suočava s naglim i nezaustavljivim migracijama stanovništva, uslijed čega većinu njenih država obilježava cijeli niz različitih nacionalnih, etničkih, jezičnih, vjerskih i kulturnih populacijskih skupina koje ih čine multikulturalnim društvenim sustavima. Pođemo li od činjenice da je pojam multikulturalnog društva ključan za pristup interkulturalizmu, tada neka od obilježja multikulturalnih društava snažno utječu na razvoj suvremenog interkulturalizma, čiji koncept polazi od interkulturalne ideje kao poveznice ljudi različitih rasa, etniciteta, kultura i vjera, dok su njegovi ciljevi usmjereni na usvajanje osnovnih pojmova na području kulture i razumijevanje načina funkcioniranja kulturno pluralnih zajednica. Prihvativši realnost da upravo škole postaju stjecišta različitih kultura sve veći broj europskih zemalja interkulturalna načela ugrađuje u svoje obrazovne sustave, prilagođavajući pristup interkulturalizmu svojim društvenim sustavima, tradicijama, općim interesima i potrebama. Interkulturalni odgoj i obrazovanje pritom implicira potrebu novog pristupa izradi kurikuluma uvođenjem novih sadržaja i inovacijskih oblika rada, pri čemu se od učitelja očekuje da bude moderator interkulturalnih odnosa, dok jačanje interkulturalnog identiteta i razvijanje interkulturalne kompetencije učitelja čine bitne komponente cjeloživotnog učenja prilagođenog potrebama i zahtjevima suvremenog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)