Pregled bibliografske jedinice broj: 571360
Filmovi Elizabeth Shekara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena u nastavi filmske kulture
Filmovi Elizabeth Shekara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena u nastavi filmske kulture // Metodika, 2-3/II. (2001) (2001), 153-162 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 571360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filmovi Elizabeth Shekara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena u nastavi filmske kulture
(Shekar Kapur's Elizabeth and John Madden's Shakespeare in Love in the Media Culture Curriculum)
Autori
Verdonik, Maja
Izvornik
Metodika (1332-7879) 2-3/II. (2001)
(2001);
153-162
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Elizabeth; Zaljubljeni Shakespeare; nastava medijske kulture
(Elizabeth; Shakespeare in Love; Media Culture Curriculum)
Sažetak
Igrane filmove Elizabeth Shekhara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena nazivamo povijesnim biografskim budući da prikazuju povijesne likove i događaje smještene u prošlost, oživljavajući epohu – drugu polovicu 16. stoljeća na osnovi književnopovijesne dokumentacije: scenografije, kostima i književnih tekstova. Analizom filmova i literature o razdoblju dolazimo do sljedećih zaključaka. Filmsku priču Elizabeth tvori niz povijesnih zbivanja iz vremena vladanja Elizabete I. koja su se u stvarnosti zbivala od 1554. do 1580. g. Film ih skraćuje na mnogo kraći vremenski period čime je pojačana napetost filmske priče. Zaljubljeni Shakespeare sastavljen je od motiva Shakespeareovih drama i soneta. Dijelovi Romea i Giuliette postali su sastavnim dijelom scenarija (Zaljubljeni Shakespeare nije filmska prilagodba ove drame), iz nekih su drama posuđene situacije (Dva veronska plemića, Kako vam se sviđa, Na tri kralja, sonet br. XVIII), a neke su prisutne u asocirajućim detaljima (San ljetne noći, Hamlet, Kralj Lear, Richard III. itd). Iz rečenog proizlazi da film Elizabeth može poslužiti kao sredstvo motivacije u nastavi povijesti, a Zaljubljeni Shakespeare u nastavi književnosti. Oba filma pogodna su za proučavanje filmskog jezika u okviru nastave filma. Bez obzira slažemo li se s filmskom interpretacijom književnopovijesnog razdoblja u analiziranim filmovima ili ne, zanimljivo je primijetiti da su upravo dva, nazovimo ih, elizabetinska filma snimljena na samom kraju 20. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija