Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 571330

DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST


Verdonik, Maja; Šamanić, Sanja
DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST // Metodika, 5 (2004), 308-315 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 571330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST
(Disney's Fantasia 2000 and the education of young people for art)

Autori
Verdonik, Maja ; Šamanić, Sanja

Izvornik
Metodika (1332-7879) 5 (2004); 308-315

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
animirani film ; odgoj za umjetnost ; slušanje glazbe ; struktura filmskog/glazbenog djela
(animation ; art in education ; listening music ; film/musical structure)

Sažetak
Fantazija 2000, animirani film Disneyjevog studija, sastoji se od osam animiranih ulomaka inspiriranih klasičnim glazbenim djelima. Ovim istraživanjem posebnu pozornost posvetili smo filmovima inspiriranim Prvim stavkom Drugog glasovirskog koncerta, Opus 102., Dmitrija Šostakoviča i Andersenovom pričom Postojani kositreni vojnik, te Rapsodijom u plavom Georgea Gershwina. Analizirani filmovi nude sadržaje poticajne za nastavu hrvatskog jezika – medijske kulture u 2., i glazbene kulture – slušanja glazbe u 8. razredu osnovne škole, kao i mnoge mogućnosti korelacije u nastavi općenito. Analiza je pokazala podudarnost glazbeno – filmskih elemenata u oba primjera – sonatne i dramske forme u prvom, i fragmentarnosti rapsodije i čestih izmjena fokusa pripovijedanja u drugom primjeru. Riječ je o primjerima u kojima brojnost instrumenata i složenost akorda popratne glazbe ima vrijednost strukturnog «analogona» filmskoj građi te ovi animirani filmovi, kao i Disneyjeva Fantazija 2000 u cijelosti, mogu biti jedan od brojnih načina upoznavanja učenika s filmskim, glazbenim i književnim djelom, odnosno osuvremenjivanja nastave putem medija bliskih mladima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Rad je izlagan u okviru Međunarodne konferencije "Umjetnost i odgoj", 21. 5. 2004. u Zagrebu, u organizaciji Učiteljske akademije Sveučilišta u Zagrebu.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Maja Verdonik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Verdonik, Maja; Šamanić, Sanja
DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST // Metodika, 5 (2004), 308-315 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Verdonik, M. & Šamanić, S. (2004) DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST. Metodika, 5, 308-315.
@article{article, author = {Verdonik, Maja and \v{S}amani\'{c}, Sanja}, year = {2004}, pages = {308-315}, keywords = {animirani film, odgoj za umjetnost, slu\v{s}anje glazbe, struktura filmskog/glazbenog djela}, journal = {Metodika}, volume = {5}, issn = {1332-7879}, title = {DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST}, keyword = {animirani film, odgoj za umjetnost, slu\v{s}anje glazbe, struktura filmskog/glazbenog djela} }
@article{article, author = {Verdonik, Maja and \v{S}amani\'{c}, Sanja}, year = {2004}, pages = {308-315}, keywords = {animation, art in education, listening music, film/musical structure}, journal = {Metodika}, volume = {5}, issn = {1332-7879}, title = {Disney's Fantasia 2000 and the education of young people for art}, keyword = {animation, art in education, listening music, film/musical structure} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font