Pregled bibliografske jedinice broj: 571330
DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST
DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST // Metodika, 5 (2004), 308-315 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 571330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST
(Disney's Fantasia 2000 and the education of young people for art)
Autori
Verdonik, Maja ; Šamanić, Sanja
Izvornik
Metodika (1332-7879) 5
(2004);
308-315
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
animirani film ; odgoj za umjetnost ; slušanje glazbe ; struktura filmskog/glazbenog djela
(animation ; art in education ; listening music ; film/musical structure)
Sažetak
Fantazija 2000, animirani film Disneyjevog studija, sastoji se od osam animiranih ulomaka inspiriranih klasičnim glazbenim djelima. Ovim istraživanjem posebnu pozornost posvetili smo filmovima inspiriranim Prvim stavkom Drugog glasovirskog koncerta, Opus 102., Dmitrija Šostakoviča i Andersenovom pričom Postojani kositreni vojnik, te Rapsodijom u plavom Georgea Gershwina. Analizirani filmovi nude sadržaje poticajne za nastavu hrvatskog jezika – medijske kulture u 2., i glazbene kulture – slušanja glazbe u 8. razredu osnovne škole, kao i mnoge mogućnosti korelacije u nastavi općenito. Analiza je pokazala podudarnost glazbeno – filmskih elemenata u oba primjera – sonatne i dramske forme u prvom, i fragmentarnosti rapsodije i čestih izmjena fokusa pripovijedanja u drugom primjeru. Riječ je o primjerima u kojima brojnost instrumenata i složenost akorda popratne glazbe ima vrijednost strukturnog «analogona» filmskoj građi te ovi animirani filmovi, kao i Disneyjeva Fantazija 2000 u cijelosti, mogu biti jedan od brojnih načina upoznavanja učenika s filmskim, glazbenim i književnim djelom, odnosno osuvremenjivanja nastave putem medija bliskih mladima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je izlagan u okviru Međunarodne konferencije "Umjetnost i odgoj", 21. 5. 2004. u Zagrebu, u organizaciji Učiteljske akademije Sveučilišta u Zagrebu.