Pregled bibliografske jedinice broj: 57133
Doprinosi "alternativnih škola" kvaliteti odgoja i obrazovanja
Doprinosi "alternativnih škola" kvaliteti odgoja i obrazovanja // Kvaliteta u odgoju i obrazovanju / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 148-154 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 57133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinosi "alternativnih škola" kvaliteti odgoja i obrazovanja
(Contribution of "alternative schools" to the quality of personality development and education)
Autori
Previšić, Vlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998, 148-154
Skup
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.02.1998. - 20.02.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
alternativne škole;reformski pedagoški pravci; javne škole
(alternative schools; public schools; trends of reform pedagogy)
Sažetak
Zašto su danas uopće važne, zanimljive, korisne i atraktivne različite "alternativne škole", privatne inicijative, neformalno obrazovanje i eksperimentalni pokušaji u odgoju i obrazovanju? Koliko je društveno ozračje spremno s dobrodošlicom prihvatiti ove doprinose kvaliteti pedagoškog rada? Imaju li ove alternative u školskoj obrazovnoj praksi i teoriji budućnost? Na ta pitanja pokušava se ukratko odgovoriti u prvom dijelu rada.
Određujući kvalitetu kao opću i pojedinačnu društvenu poželjnost, ona se u odgoju i obrazovanju opisuje kao odnosi koji vladaju među glavnim obrazovnim i socijalizacijskim čimbenicima, te dostignuta mogućnost, sposobnost i samostalnost individualnog djelovanja znanjem, duhom i ponašanjem uljuđenog bića.
Što ovakvim polazištima mogu dati pojedine alternative u odgoju ilustrira se, nadalje, (selektivno) na najmarkantnijim školama, pravcima i pokušajima reformskih pedagoških pravaca. Pritom se oni komparativno dovode u odnos prema službenim (javnim) državnim školama i rezultatima njihova rada. Apel za komplementarnim odnosima i selektivnim odabirima mogu oživiti i rasteretiti našu pretrpanu i umornu školu na što kao alarm upozoravaju i djeca, i roditelji, i alternativni pokušaji u današnjem odgoju i obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA