Pregled bibliografske jedinice broj: 57128
Edukacija za život na Zemlji
Edukacija za život na Zemlji // Odgovornost za život / Vuleta, Bože ; Vučković, Ante (ur.).
Split: Franjevački institut za kulturu mira, 2000. str. 603-620 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 57128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacija za život na Zemlji
(Education for Living on the Earth)
Autori
Cifrić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odgovornost za život
/ Vuleta, Bože ; Vučković, Ante - Split : Franjevački institut za kulturu mira, 2000, 603-620
Skup
Odgovornost za život
Mjesto i datum
Baška Voda, Hrvatska, 01.10.1999. - 03.10.1999
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
bioraznolikost; edukacija za život; kultura dijaloga; kultura života; kulturna entropija; modernizacija; pravo na život; vrednote
(biodiversity; education for life; culture of dialogue; culture of life; entropy of culture; right tu live; values)
Sažetak
S globalizacijom svijeta, naročito sekološkom krizom, ugrožavaju se perspektive života - uvjeti i raznolikost života. Zato se analizira oikos suvremenog svijeta (u kojemu život postaje tržišna kategorija) i stanje suvremene edukacije (znanje i obrazovanje, vrijednosti i odgoj). Kriza vrijednosti modernog društva, kriza je modernog društva i njegove paradigme, a edukacija instrument modernizacije društva u kojoj prednost ima znanje, a ne odgoj. Autor smatra da je potrebno vrednovanje primjene znanja afirmacijom vrijednosti života.
Iako je čovjek istodobno dvojako biće: biološko (prva priroda) i socijalno (druga priroda), on na Zemlji živi cjelovi život fizičkog i duhovnog svijeta, za koji se priprema edukacijom. Sadržaji edukacije za život na Zemlji su vrijednosti: život, zajedništvo, suživot i odgovornost, a njezina metoda trajni dijalog zasnovan na vjerodostojnosti subjekata. Edukacija za život na Zemlji pretpostavlja spoznaju: (a) da je Zemlja složen i osjetljiv sustav života, (b) da ječovjek cjelovit život - fizički i duhovni, (c) uvjerenje da edukacija pruža veće šanse opstanku, suživotu i kulturi života, te (d) da postojećem svijetu treba slika novog svijeta - nova paradigma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija