Pregled bibliografske jedinice broj: 571260
Interkulturalne kompetencije nastavnika
Interkulturalne kompetencije nastavnika, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 571260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije nastavnika
(Teacher's intercultural competence)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.12
Godina
2011
Stranica
373
Mentor
Hrvatić, Neven
Ključne riječi
različitost; susret kultura; interkulturalni identitet; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalne kompetencije nastavnika
(diversity; encounter of cultures; intercultural identity; intercultural upbringing and education; teacher’s intercultural competence)
Sažetak
Susreti različitih kultura u današnjem suvremenom svijetu zbivaju se u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja, a svakodnevna interakcija pripadnika različitih kultura različitost je učinila sastavnim dijelom suvremenog društva. Polazeći od realnosti da su današnje škole postale stjecištima različitih kultura, religija, svjetonazora i jezika, razvoj odnosa nastavnika prema kulturno različitim učenicima temeljen na interkulturalnim kompetencijama postaje od ključne važnosti prilikom suočavanja s promjenama koje su uzrokovane prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno-pluralne sredine. U teorijskom dijelu rada dan je prikaz koncepta interkulturalizma i razvojnih faza interkulturalnog odgoja i obrazovanja, s osvrtom na neke aspekte njegove implementacije u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu, a problematika interkulturalnih kompetencija nastavnika kroz teorijsku eksplikaciju pojmova kulture, interkulturalnog identiteta, interkulturalne komunikacije i interkulturalne osjetljivosti razmatra se u kontekstu općih nastavničkih kompetencija, s naglaskom na karakteristike interkulturalno kompetentnog nastavnika. U empirijskom dijelu rada dan je prikaz istraživanja koje je provedeno u okviru znanstvenog projekta "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima" čiji rezultati na teorijskoj razini predstavljaju znanstveni pridonos razvoju novih teorijskih pristupa problematici interkulturalnih kompetencija, dok na provedbenoj razini predstavljaju poticaj za definiranje novih pristupa osuvremenjivanju odgojno-obrazovne prakse u kontekstu interkulturalne pedagoške komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb