Pregled bibliografske jedinice broj: 57126
Prilog optimalnom oblikovanju samonosive rešetke autobusa
Prilog optimalnom oblikovanju samonosive rešetke autobusa, 2000., doktorska disertacija, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 57126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog optimalnom oblikovanju samonosive rešetke autobusa
(Optimal Bus Structure Design)
Autori
Lulić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
20.07
Godina
2000
Stranica
119
Mentor
Jeras, Dušan
Ključne riječi
motorno vozilo; autobus; samonosiva rešetka; proračun; numeričke metoda proračuna; mjerenje naprezanja; optimalno oblikovanje
(motor vehicle; omnibus; bus structure; calculation; numerical methods; stress measurements; optimal design)
Sažetak
U radu su istraživani problemi proračuna rešetkaste konstrukcije autobusa. Opisana je izrada proračunskog modela te su naglašene razlike između proračunskog i proizvodnog modela (CAD modela). Ukazano je na problem pravilnog određivanja rubnih uvjeta. Posebno je razmotren problem točnosti izrade proračunskog modela s obzirom na ekscentrični pomak krajeva dijagonalnih ukruta i njegov utjecaj na naprezanja. Osim toga, istraživan je problem prijenosa opterećenja s podne ploče na nosivu rešetku pri čemu je istraživano više različitih modela. U radu su korištene metode numeričke analize metalnih konstrukcija, a računalske analize i simulacije su uspoređene s rezultatima tenzometarskih mjerenja naprezanja na stvarnom autobusu. Opisana su mjerenja kojima su izmjerena naprezanja u raznim pogonskim stanjima. Uspoređena su izmjerena i izračunata naprezanja pri čemu je zbog lakšeg kvantificiranja rezultata uvedena normalizirana relativna razlika izmjerenih i izračunatih vrijednosti. Razmotreni su kriteriji i problemi vezani uz provođenje optimalizacije istraživane konstrukcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo