Pregled bibliografske jedinice broj: 571179
Analiza udžbenika njemačkog jezika s obzirom na tekstne vrste
Analiza udžbenika njemačkog jezika s obzirom na tekstne vrste, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 571179 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza udžbenika njemačkog jezika s obzirom na tekstne vrste
(Analysis of Text Types in Coursebooks for German as a Foreign Language)
Autori
Curać, Tereza
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.02
Godina
2012
Stranica
97
Mentor
Häusler, Maja ; Kolak, Ante
Ključne riječi
analiza udžbenika; tekstne vrste; nastava stranog jezika; njemački jezik
(Coursebook analysis; text types; foreign language teaching; German)
Sažetak
U teorijskom dijelu autorica objašnjava funkciju udžbenika u nastavnom procesu, osvrće se na udžbeničku politiku u Hrvatskoj i na specifičnosti proizvodnje udžbenika, te zatim prikazuje analizu udžbenika kao posebnu pedagošku disciplinu i neke kriterije analize razvijene u okviru te discipline. U lingvističkom dijelu prikazuje neka pitanja istraživanja teksta relevantna za nastavu stranih jezika. Posebno se bavi problematikom tipologije tekstova i klasifikacijom tekstnih vrsta. Zatim izvještava koje se tekstne vrste spominju u HNOSu i drugim kurikularnim dokumentima. Empirijski dio: Autorica je istražila zastupljenost tekstnih vrsta u 4 udžbenika njemačkog jezika za osmi razred osnovne škole. Utvrdila je da su u dva udžbenika zastupljene raznolike tekstne vrste pa oni sadržavaju materijal koji omogućuje usvajanje stranog jezika u realnoj upotrebi i primjereno razvijanje komunikacijskih vještina, dok u druga dva udžbenika postoji ograničen broj tekstnih vrsta pa u ta dva udžbenika iste tekstne vrste moraju ispunjavati različite metodičke funkcije, a ne samo one koje proizlaze iz karakteristika tekstova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300869-0879 - Njemački i hrvatski jezik u dodiru - didaktički i psiholingvistički aspekti (Hausler, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Kolak
(mentor)