Pregled bibliografske jedinice broj: 571103
UVOĐENJE PREDMETA DRUŠVENI ODGOJ U OBVEZNI ŠKOLSKI SUSTAV
UVOĐENJE PREDMETA DRUŠVENI ODGOJ U OBVEZNI ŠKOLSKI SUSTAV // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2010. str. 25-28 (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 571103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UVOĐENJE PREDMETA DRUŠVENI ODGOJ U OBVEZNI ŠKOLSKI SUSTAV
(INTRODUCTION OF SOCIAL EDUCATION SUBJECT IN REGULAR SCHOOL SYSTEM)
Autori
Rogulj, Nenad ; Papić, Vladan ; Foretić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2010, 25-28
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvo; društveni odgoj; sustav obrazovanja
(society; school system; social education)
Sažetak
Brojna nesnalaženja oko uvođenja seksualnog odgoja, pozicije vjeronauka u školama, nedefiniranog statusa sata razredne zajednice, dvojbama oko eksperimentalnih programa zdravstvenog odgoja, navode na zaključak da bi ova i slična nastojanja valjalo objediniti u jedinstveni novi nastavni predmet pod nazivom društveni odgoj kojeg bi trebalo najprije uvesti u više razrede osnovne škole, a zatim i u srednjoškolsko obrazovanje. Pokušaje parcijalnog i eksperimentalnog uvođenja pojedinih društvenih aspekata u školski sustav (religija, seksualnost, zdravlje) držimo neprimjerenim aktualnosti trenutka i potrebama tranzicijskih društava. Osnovni programski sadržaji bili bi sljedeći: društveni odnosi i komunikacija, čovjek i ponašanje u društvu, društvo i ideologija, društvene aktivnosti i igre, društvo i priroda, društvo i zdravlje, društvo i znanost, društvo i religija, društvo i psihologija, društvo i politika, dijete, obitelj i odgoj, dijete, škola i učenje te društvo, rad i profesionalna orijentacija. Učenici bi stekli znanja i vještine koje bi im omogućili realno sagledavanje čovjeka u odnosu na društvo i prirodu, pripremili ih za život u društvu, omogućili lakše snalaženje u životnom okruženju, osigurali veću profesionalnu učinkovitost u budućem zanimanju, bolji društveni aktivitet te humanije i civiliziranije ponašanje, što je od nemjerljivog značaja za pojedinca i temeljni preduvjet za razvoj svakog uređenog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split,
Kineziološki fakultet, Split