Pregled bibliografske jedinice broj: 570883
Stabilnost prosocijalnog i agresivnog ponašanja u socijalnom kontekstu - longitudinalno ispitivanje
Stabilnost prosocijalnog i agresivnog ponašanja u socijalnom kontekstu - longitudinalno ispitivanje // Zbornik radova, Sveučilište u Splitu, Visoka učiteljska škola u Zadru, 2 (2002), 2; 81-93 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 570883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stabilnost prosocijalnog i agresivnog ponašanja u socijalnom kontekstu - longitudinalno ispitivanje
(The stability of prosocial and aggressive behavior in a social context - longitudinal study)
Autori
Klarin, Mira
Izvornik
Zbornik radova, Sveučilište u Splitu, Visoka učiteljska škola u Zadru (1333-1809) 2
(2002), 2;
81-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; roditeljstvo; vršnjački odnosi
(prosocial behavior; aggressive behavior; parenting; peer relationships)
Sažetak
Cilj je ovog longitudinalnog istraživanja utvrditi stabilnost agresivnog i prosocijalnog ponašanja kod djece predadolescentske i adolescentske dobi. Također, ispitali smo udio dva dominantna socijalizacijska čimbenika, roditelja i vršnjaka, na oblikovanje ova dva oblika socijalnog ponašanja. Ispitivanje je provedeno na 151 ispitaniku i to prvi put kada su bili učnici 4. -ih i 6.-ih razreda i nakon dvije godine, kada su bili učenici 6.ih i 8.-ih razreda. Rezultati istraživanja podupiru pretpostavku o stabilnosti agresivnog ponašanja koje se formira vjerojatno u mlađoj dobi i koje je moguće objasniti udjelom obiteljske interakcije. Prihvaćanje od oca značajno je u objašnjenju agresivnog ponašanja. Prosocijalno ponašanje ne pokazuje stabilnost. Naime, kod dječaka u funkciji dobi opada prosocijalno ponašanje. Ove rezultate u raspravi dovodimo u vezu s načinima ostvarenje prijateljskih veza koji se razlikuju kod dječaka i djevojčica, osobito ako znamo da je prosocijalno ponašanje moguće objasniti interakcijom s vršnjacima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija