Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 570529

Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja


Velki, Tena
Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 3; 56-87 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 570529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja
(The correlation considering the degree of autonomous motivation, academic achievement and mental health)

Autori
Velki, Tena

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 13 (2011), 3; 56-87

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
akademski uspjeh ; kontinuum samoodređenja ; psihičko zdravlje ; samoregulacija
(academic achievement ; self-determination continuum ; self-regulation ; mental health)

Sažetak
Unazad dvadesetak godina brojni istraživači su se bavili provjerom teorije samoodređenja i mogućnosti njezine generalizacije na akademsku populaciju. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 350 studenata druge i treće godine (169 muških i 181 ženskih sudionika). Korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Self Regulation Questionnaire-Academic, SRQ-A, Ryan i Connell, 1989), Upitnik za samoprocjenu zdravstvenog statusa (SF-36 Health Survey, Ware i Sherbourne, 1992) te dvije mjere akademskog uspjeha (opći uspjeh s prethodne godine studija i ukupan broj nepoloženih ispita). Dobiveni rezultati govore u prilog teoriji samoodređenja (Deci i Ryan, 1985, 1991). Dobili smo pozitivnu povezanost između akademske samoregulacije i općeg uspjeha studenata. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su bolji uspjeh od studenata s kontroliranom motivacijom. Također smo dobili negativnu povezanost između akademske samoregulacije i broja nepoloženih ispita. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su manji broj nepoloženih ispita za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom. Dobivena je i pozitivna povezanost između stupnja relativne autonomije i psihičkog i općeg zdravlja. Studenti koji su autonomno motivirani izvještavali su o boljem psihičkom i općem zdravlju, za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Napomena
Rad je u cijelosti objavljen i na engleskom jeziku.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena
Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 3; 56-87 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Velki, T. (2011) Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (3), 56-87.
@article{article, author = {Velki, Tena}, year = {2011}, pages = {56-87}, keywords = {akademski uspjeh, kontinuum samoodre\djenja, psihi\v{c}ko zdravlje, samoregulacija}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {13}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Povezanost stupnja autonomije motivacije, akademskog uspjeha i psihi\v{c}kog zdravlja}, keyword = {akademski uspjeh, kontinuum samoodre\djenja, psihi\v{c}ko zdravlje, samoregulacija} }
@article{article, author = {Velki, Tena}, year = {2011}, pages = {56-87}, keywords = {academic achievement, self-determination continuum, self-regulation, mental health}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {13}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {The correlation considering the degree of autonomous motivation, academic achievement and mental health}, keyword = {academic achievement, self-determination continuum, self-regulation, mental health} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font