Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 570335

Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika, 2008., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 570335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika
(Relation of social competence and behavior of students)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.04

Godina
2008

Stranica
284

Mentor
Prof. dr. sc. Hrvatić, Neven

Ključne riječi
Socijalna kompetencija; socijalne vještine; vršnjački odnosi; obitelj; školski uspjeh i korisno/poželjno ponašanje
(Social competence; social skills; peer relationships; family; school performance; and useful / desirable behavior)

Sažetak
Rad je dao egzaktnu analizu odnosa socijalne kompetencije i ponašanja učenika te definirao prediktore koji taj odnos iniciraju i objašnjavaju. Cilj je rada bio ispitati odnos između različitih mjera socijalne kompetencije i ponašanja učenika viših razreda osnovne škole te provjeriti koliko mjere socijalne kompetencije doprinose objašnjenju korisnog/poželjnog ponašanja učenika, uvažavajući i neka sociodemografska obilježja učenika. Prediktori koji predviđaju korisno/poželjno ponašanje učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole su socijalne vještine, vršnjačka prihvaćenost i školski uspjeh koji ukupno objašnjavaju 34% zajedničke varijance. Nalazi upućuju da se individualna obilježja, samoprocjena vršnjačke prihvaćenosti, broj braće i sestara te duljina pohađanje vrtića pojavljuju kao prediktori na pojedinačnoj razini, unutar određene dobi. Empirijsko istraživanje ovog rada je afirmiralo, i u praksi provjerilo, pedagoški model praćenja razvoja dječje socijalne kompetencije. Isto tako, podaci prikupljeni ovim istraživanjem mogli bi poslužiti učiteljima, pedagozima i stručnim suradnicima u poticanju i praćenju razvoja dječje socijalne kompetencije kao zaštitno-rizičnog čimbenika odrastanja i uspješnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika, 2008., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2008) 'Odnos socijalne kompetencije i ponašanja učenika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2008}, pages = {284}, keywords = {Socijalna kompetencija, socijalne vje\v{s}tine, vr\v{s}nja\v{c}ki odnosi, obitelj, \v{s}kolski uspjeh i korisno/po\v{z}eljno pona\v{s}anje}, title = {Odnos socijalne kompetencije i pona\v{s}anja u\v{c}enika}, keyword = {Socijalna kompetencija, socijalne vje\v{s}tine, vr\v{s}nja\v{c}ki odnosi, obitelj, \v{s}kolski uspjeh i korisno/po\v{z}eljno pona\v{s}anje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2008}, pages = {284}, keywords = {Social competence, social skills, peer relationships, family, school performance, and useful / desirable behavior}, title = {Relation of social competence and behavior of students}, keyword = {Social competence, social skills, peer relationships, family, school performance, and useful / desirable behavior}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font