Pregled bibliografske jedinice broj: 570307
O restauriranju pokretnih umjetnina u Dalmaciji pod vodstvom Ljube Karamana
O restauriranju pokretnih umjetnina u Dalmaciji pod vodstvom Ljube Karamana // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 35 (2011), 269-276 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 570307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O restauriranju pokretnih umjetnina u Dalmaciji pod vodstvom Ljube Karamana
(Restoration of Artworks in Dalmatia under the Supervision of Ljubo Karaman)
Autori
Unković, Ivana Nina
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 35
(2011);
269-276
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
konzerviranje i restauriranje umjetnina; Ljubo Karaman; Pokrajinski Konservatorijalni Ured za Dalmaciju; 1925. do 1932. godina; Ferdo Goglia; Matej Sternen
(conservation of artworks; Ljubo Karaman; Conservation Office of Dalmatia; 1925-1932; Ferdo Goglia; Matej Sternen)
Sažetak
Pokrajinski Konservatorijalni Ured za Dalmaciju nakon sloma Monarhije 1918. godine gubi kontakte s tehničkim i pomoćnim osobljem bivšeg središnjeg Povjerenstva za proučavanje i održavanje umjetničkih i povijesnih spomenika u Beču. Osim arhitekata, Uredu je potreban i strukovno izobraženi kadar restauratora starih slika i drvenih rezbarija te popravljača crkvenog ruha. U pronalasku rješenja Bulić i Karaman započinju inventarizirati pokretne spomenike radi evidencije stanja oštećenih umjetnina u crkvama i privatnim zbirkama. Tek nakon šest godina, 1925. godine, Karaman prvo ugovara restauratorske poslove s restauratorom Ferdom Gogliom iz Zagreba, koji ubrzo odustaje od suradnje postavši profesorom u gimnaziji. Zahvaljujući preporuci Francea Stelèa, Karaman potom ugovara poslove sa slovenskim restauratorom Matejom Sternenom, s kojim njeguje dugogodišnju plodnu suradnju do 1932. godine. Naglasak priloga je na korespondenciji Karamana, Stelèa, Goglie i Sternena, iz koje saznajemo mnogo o restauriranju umjetnina s toga područja (o organizatorskim, trgovačkim, strukovnim elementima i odabiru prioriteta u restauriranju). Prvi put se donose podaci iz arhiva Konzervatorskog zavoda u Splitu koji pokazuju da je Karaman imao ne samo nadzornu i organizatorsku ulogu u restauratorskim poslovima, nego je i sam pokušavao bolje upoznati restauratorske postupke. Zahvaljujući temeljitom terenskom radu i upornosti u angažmanu restauratora, Karaman je sačuvao veći fundus pokretne baštine u Dalmaciji, naročito djela domaćih majstora iz 15. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatski restauratorski zavod
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- BHA: Bibliography of the History of Art