Pregled bibliografske jedinice broj: 570285
Prilog objektivnosti ocjene iz tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi
Prilog objektivnosti ocjene iz tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi // Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 26 (2011), 2; 154-161 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 570285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog objektivnosti ocjene iz tjelesne i zdravstvene kulture u razrednoj nastavi
(THE CONTRIBUTION OF THE OBJECTIVITY OF GRADES IN PHYSICAL EDUCATION IN CLASS TEACHING)
Autori
Rogulj, Nenad ; Ujević, Kristina ; Rogulj Gordana,
Izvornik
Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 26
(2011), 2;
154-161
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
OBJEKTIVNOST; OCJENA; TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA
(OBJECTIVITY; GRADE; PHYSICAL EDUCATION)
Sažetak
Na uzorku od 67 učitelja primarnog obrazovanja iz 6 osnovnih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije, putem anketnog upitnika zatvorenog tipa utvrđeni su stavovi učitelja o razumijevanju i važnosti pojedine sastavnice u formiranju ocjene iz TZK. na petostupanjskoj Likertovoj skali. Učitelji su relativno niskom ocjenom (2, 7) ocijenili razumijevanje i jasnost pojedinih komponenti za formiranje ocjene, što ukazuje na njihovu nedostatnu kineziološku educiranost. Temeljem rezultata istraživanja izračunati su normirani koeficijent važnosti pojedine komponente kao parametar objektivizacije i predložen jednostavan matematički izračun za poboljšanje objektivnosti konačne ocijene iz predmeta tjelesna i zdravstvena kultura. Prema predloženom modelu u konačnoj ocjeni, odgojne značajke participiraju najviše – 30%, zatim motorička znanja – 25% i motorička dostignuća –24%, a najmanje antropološke značajke – 21%. Izračunati su također i udjeli pojedinih sastavnica najvažnije komponente odgojnih značajki, među kojima prema mišljenju učitelja ponašanje s 16% ima najveći, a teorijske spoznaje i razina zdravstveno-higijenskih navika najmanji značaj – 12%. Implementacija rezultata istraživanja u praksi doprinijela bi objektivnijem i pravednijem ocjenjivanju u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija