Pregled bibliografske jedinice broj: 570196
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju. / Munk, K. (ur.).
Zagreb: Profil International, 2009. str. 42-51 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 570196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata
(Exploring some creativity characteristics in teachers and students)
Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kobaš Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju.
/ Munk, K. - Zagreb : Profil International, 2009, 42-51
ISBN
978-953-121143-7
Skup
Kreativni pristup osposobljavanju učitelja
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 28.09.2009. - 30.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Učitelji ; studenti ; učenici ; nastava ; kreativnost ; odrednice i pokazatelji kreativnosti
(Teachers ; students ; pupils ; teaching ; creativity ; guidelines and indicators of creativity)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja ispitati odnos učitelja razredne nastave (N=69) i studenata Učiteljskog fakulteta (N=88)prema kreativnosti i nekim pokazateljima vlastitog kreativnog mišljenja i djelovanja. Problemi istraživanja usmjereni su na propitivanje tradicionalnog i suvremenog pogleda na kreativnost, samopercepciju sebe kao kreativne osobe te samu nastavu, njezine ciljeve i ishode, odnosno učinke i pokazatelje kreativnosti. Procjene učitelja i studenata, kao najveći deficit suvremene nastave ističu nedostatak kreativnosti, odnosno odrednice kreativnosti su najmanje prepoznatljive u odgojno-obrazovnom procesu i evaluiraju se na tradicionalan, a samim tim i izazovan način. Izazov ovdje predstavlja procjenu da neki događaj, iako se percipira kao nepoželjan, može rezultirati pozitivnim posljedicama, što smo nalazima o pokazateljima kreativnosti i potvrdili. Naime, studenti i učitelji pozitivno procjenjuju vlastite pokazatelje kreativnosti s tim da učitelji, u odnosu na studente, značajno veću pozornost daju unutarnjem osjećaju zanesenosti, a studenti fleksibilnosti mišljenja i djelovanja. Isto tako, prikazane usporedbe rezultata potiču na razmišljanje o tome utječe li radno iskustvo na razvoj kreativnosti i kreativno buđenje škole, odnosno alternativno i divergentno razmišljanje. Neovisno o radnom iskustvu osoba može utjecati na progresivan, cjeloživotni razvoj vlastite kreativnosti, a kroz kreativnu suradnju učitelja i učenika/studenata dolazi se do najboljih rezultata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija