Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 570196

Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Kobaš Karlo
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju. / Munk, K. (ur.).
Zagreb: Profil International, 2009. str. 42-51 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 570196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata
(Exploring some creativity characteristics in teachers and students)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kobaš Karlo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju. / Munk, K. - Zagreb : Profil International, 2009, 42-51

ISBN
978-953-121143-7

Skup
Kreativni pristup osposobljavanju učitelja

Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 28.09.2009. - 30.09.2009

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Učitelji ; studenti ; učenici ; nastava ; kreativnost ; odrednice i pokazatelji kreativnosti
(Teachers ; students ; pupils ; teaching ; creativity ; guidelines and indicators of creativity)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja ispitati odnos učitelja razredne nastave (N=69) i studenata Učiteljskog fakulteta (N=88)prema kreativnosti i nekim pokazateljima vlastitog kreativnog mišljenja i djelovanja. Problemi istraživanja usmjereni su na propitivanje tradicionalnog i suvremenog pogleda na kreativnost, samopercepciju sebe kao kreativne osobe te samu nastavu, njezine ciljeve i ishode, odnosno učinke i pokazatelje kreativnosti. Procjene učitelja i studenata, kao najveći deficit suvremene nastave ističu nedostatak kreativnosti, odnosno odrednice kreativnosti su najmanje prepoznatljive u odgojno-obrazovnom procesu i evaluiraju se na tradicionalan, a samim tim i izazovan način. Izazov ovdje predstavlja procjenu da neki događaj, iako se percipira kao nepoželjan, može rezultirati pozitivnim posljedicama, što smo nalazima o pokazateljima kreativnosti i potvrdili. Naime, studenti i učitelji pozitivno procjenjuju vlastite pokazatelje kreativnosti s tim da učitelji, u odnosu na studente, značajno veću pozornost daju unutarnjem osjećaju zanesenosti, a studenti fleksibilnosti mišljenja i djelovanja. Isto tako, prikazane usporedbe rezultata potiču na razmišljanje o tome utječe li radno iskustvo na razvoj kreativnosti i kreativno buđenje škole, odnosno alternativno i divergentno razmišljanje. Neovisno o radnom iskustvu osoba može utjecati na progresivan, cjeloživotni razvoj vlastite kreativnosti, a kroz kreativnu suradnju učitelja i učenika/studenata dolazi se do najboljih rezultata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Kobaš Karlo
Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju. / Munk, K. (ur.).
Zagreb: Profil International, 2009. str. 42-51 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Buljubašić-Kuzmanović, V. & Kobaš Karlo (2009) Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod učitelja i studenata. U: Munk, K. (ur.)Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju..
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, editor = {Munk, K.}, year = {2009}, pages = {42-51}, keywords = {U\v{c}itelji, studenti, u\v{c}enici, nastava, kreativnost, odrednice i pokazatelji kreativnosti}, isbn = {978-953-121143-7}, title = {Prilog ispitivanju nekih odrednica kreativnosti kod u\v{c}itelja i studenata}, keyword = {U\v{c}itelji, studenti, u\v{c}enici, nastava, kreativnost, odrednice i pokazatelji kreativnosti}, publisher = {Profil International}, publisherplace = {Po\v{z}ega, Hrvatska} }
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, editor = {Munk, K.}, year = {2009}, pages = {42-51}, keywords = {Teachers, students, pupils, teaching, creativity, guidelines and indicators of creativity}, isbn = {978-953-121143-7}, title = {Exploring some creativity characteristics in teachers and students}, keyword = {Teachers, students, pupils, teaching, creativity, guidelines and indicators of creativity}, publisher = {Profil International}, publisherplace = {Po\v{z}ega, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font