Pregled bibliografske jedinice broj: 570193
Odnos između popularnosti i prijateljstva
Odnos između popularnosti i prijateljstva // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 23 (2010), 1; 91-108 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 570193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između popularnosti i prijateljstva
(Relationship between popularity and friendship)
Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Špoljarić, Ivona ; Simel, Sanja
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 23
(2010), 1;
91-108
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
Škola; vršnjački odnosi; popularnost; prijateljstvo
(School; peer relationships; popularity; friendship)
Sažetak
Ovaj se rad bavi vršnjačkim kontekstom razvoja učenika dviju osječkih osnovnih škola s posebnim naglaskom na popularnost i prijateljstvo kao dvije najznačajnije dimenzije vršnjačkih odnosa. Cilj je bio ispitati što učenici očekuju od najboljeg prijatelja/prijateljice i koliko se navedena očekivanja ostvaruju u školskom kontekstu, među vršnjacima, te koliko se odrastanjem ta očekivanja mijenjaju, uvažavajući dob i spol djeteta. Ispitivanjem je obuhvaćeno 278 učenika od trećeg do osmog razreda. Dobiveni su rezultati prikazani kvantitativno i kvalitativno, rangirani prema pet najznačajnijih odrednica prijateljstva te njihovim implikacijama na prijateljstva u razrednom/školskom okružju, a značajnost razlika u odgovorima između djevojčica i dječaka ispitana je hi kvadrat testom. Rezultati su pokazali da su popularnost i prijateljstvo dvije različite forme socijalnog iskustva koje su konceptualno i empirijski povezane. Iskrenost se i povjerenje pokazuju kao poveznice prijateljstava i popularnosti (prihvaćenosti) kod starijih učenika, a kod mlađih dobrota, pomoć i iskrenost. Odrastanjem djeteta simetrični reciprocitet tih odnosa se mijenja, obzirom na dob i spol, u kojima se sve više prepoznaju potrebe i želje kao ravnoteža između bliskosti i individualnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek