Pregled bibliografske jedinice broj: 570191
STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU
STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 24 (2010), 2; 183-199 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 570191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU
(TEACHERS' ATTITUDES ABOUT EVALUATION)
Autori
Bubljubašić Kuzmanović, Vesna ; Kavur, Marino ; Perak Marina
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 24
(2010), 2;
183-199
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Ocjenjivanje; ocjena; stavovi učitelja; razredna nastava; predmetna nastava
(Grade system; grade; teachers' attitudes; class teaching; subject teaching)
Sažetak
Ovo je istraživanje bilo usmjereno na ispitivanje stavova učitelja o ocjenjivanju u osnovnim školama. Cilj je bio doznati njihova mišljenja i stajališta vezana uz ocjenu kao pouzdanu mjeru znanja kao i zadovoljstvo trenutnim načinom ocjenjivanja. Istraživanje je provedeno među učiteljima razredne (N=20) i predmetne nastave (N=20) u dvije osječke osnovne škole. Rezultati su prikazani na deskriptivnoj i grafičkoj razini, podijeljeni u dvije skupine - razrednu i predmetnu nastavu, što je omogućilo njihovu usporedbu i analizu. Kvantitativna i kvalitativna analiza pokazala je da se 9 (45%) učitelja predmetne nastave djelomično slaže s trenutnim načinom ocjenjivanja, dok je kod učitelja razredne nastave taj broj veći i iznosi 11 (55% ). Kod zaključivanja konačne ocjene, opći dojam o učeniku utječe na 6 (30%) učitelja predmetne nastave i 11 (55%) učitelja razredne nastave. S ocjenom kao pouzdanim mjerilom znanja slaže se 9 (45%) učitelja predmetne i 12 (60%) učitelja razredne nastave, uz naglašenu potrebu za promjenama načina ocjenjivanja. Dobiveni rezultati, što je potvrdio i hi hvadrat test, ukazuju na različitost stavova i mišljenja o ocjenjivanju između učitelja predmetne i razredne nastave. Ispitani učitelji razredne nastave blaži su ocjenjivači i skloniji halo-efektu, za razliku od učitelja predmetne nastave koji su stroži ocjenjivači i skloniji osobnoj jednadžbi. Sve navedeno govori o dominaciji tradicionalnog ocjenjivanja u obuhvaćenim školama i nužnosti razvoja novih pristupa i nagnuća vezanih za suvremenu školu, nastavu i učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek