Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 570191

STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU


Bubljubašić Kuzmanović, Vesna; Kavur, Marino; Perak Marina
STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 24 (2010), 2; 183-199 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 570191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU
(TEACHERS' ATTITUDES ABOUT EVALUATION)

Autori
Bubljubašić Kuzmanović, Vesna ; Kavur, Marino ; Perak Marina

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 24 (2010), 2; 183-199

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Ocjenjivanje; ocjena; stavovi učitelja; razredna nastava; predmetna nastava
(Grade system; grade; teachers' attitudes; class teaching; subject teaching)

Sažetak
Ovo je istraživanje bilo usmjereno na ispitivanje stavova učitelja o ocjenjivanju u osnovnim školama. Cilj je bio doznati njihova mišljenja i stajališta vezana uz ocjenu kao pouzdanu mjeru znanja kao i zadovoljstvo trenutnim načinom ocjenjivanja. Istraživanje je provedeno među učiteljima razredne (N=20) i predmetne nastave (N=20) u dvije osječke osnovne škole. Rezultati su prikazani na deskriptivnoj i grafičkoj razini, podijeljeni u dvije skupine - razrednu i predmetnu nastavu, što je omogućilo njihovu usporedbu i analizu. Kvantitativna i kvalitativna analiza pokazala je da se 9 (45%) učitelja predmetne nastave djelomično slaže s trenutnim načinom ocjenjivanja, dok je kod učitelja razredne nastave taj broj veći i iznosi 11 (55% ). Kod zaključivanja konačne ocjene, opći dojam o učeniku utječe na 6 (30%) učitelja predmetne nastave i 11 (55%) učitelja razredne nastave. S ocjenom kao pouzdanim mjerilom znanja slaže se 9 (45%) učitelja predmetne i 12 (60%) učitelja razredne nastave, uz naglašenu potrebu za promjenama načina ocjenjivanja. Dobiveni rezultati, što je potvrdio i hi hvadrat test, ukazuju na različitost stavova i mišljenja o ocjenjivanju između učitelja predmetne i razredne nastave. Ispitani učitelji razredne nastave blaži su ocjenjivači i skloniji halo-efektu, za razliku od učitelja predmetne nastave koji su stroži ocjenjivači i skloniji osobnoj jednadžbi. Sve navedeno govori o dominaciji tradicionalnog ocjenjivanja u obuhvaćenim školama i nužnosti razvoja novih pristupa i nagnuća vezanih za suvremenu školu, nastavu i učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Bubljubašić Kuzmanović, Vesna; Kavur, Marino; Perak Marina
STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 24 (2010), 2; 183-199 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Bubljubašić Kuzmanović, V., Kavur, M. & Perak Marina (2010) STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 24 (2), 183-199.
@article{article, author = {Bubljuba\v{s}i\'{c} Kuzmanovi\'{c}, Vesna and Kavur, Marino}, year = {2010}, pages = {183-199}, keywords = {Ocjenjivanje, ocjena, stavovi u\v{c}itelja, razredna nastava, predmetna nastava}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {24}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {STAVOVI U\v{C}ITELJA O OCJENJIVANJU}, keyword = {Ocjenjivanje, ocjena, stavovi u\v{c}itelja, razredna nastava, predmetna nastava} }
@article{article, author = {Bubljuba\v{s}i\'{c} Kuzmanovi\'{c}, Vesna and Kavur, Marino}, year = {2010}, pages = {183-199}, keywords = {Grade system, grade, teachers' attitudes, class teaching, subject teaching}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {24}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {TEACHERS' ATTITUDES ABOUT EVALUATION}, keyword = {Grade system, grade, teachers' attitudes, class teaching, subject teaching} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font