Pregled bibliografske jedinice broj: 570183
Ispitivanje učestalosti verbalne agresije kod djece i mladeži
Ispitivanje učestalosti verbalne agresije kod djece i mladeži // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 22 (2009), 2; 116-141 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 570183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje učestalosti verbalne agresije kod djece i mladeži
(Research on incidence of verbal aggression in children and youth)
Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Milašin, Ana ; Vranić, Tjaša
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 22
(2009), 2;
116-141
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Škola; sukob; učenici; strategije sučeljavanja; verbalna agresija; prevencija
(School; conflict; students; confrontation strategies; verbal aggression; prevention)
Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati učestalost verbalne agresije kao socijalno neprihvatljive i nasilne strategije rješavanja sukoba. Ispitivanje je obuhvatilo 104 učenika petih, 100 učenika osmih te 100 učenika završnih razreda srednje škole. Rezultati su pokazali da verbalna agresija odrastanjem proporcionalno raste i da su djevojčice u prosjeku više prosocijalno orijentirane od dječaka, odnosno kada su u sukobu, one uglavnom manje koriste različite obrasce verbalne agresije, osim kada su u pitanju prepiranja/svađe i vikanje. Osim dobi i spola, na kvalitetu komunikacije utječu i drugi činitelji kao što su iskustvo, emocionalni odnosi, očekivanja, individualne potrebe, strahovi, povjerenje. Suvremene društvene znanosti razvile su različite tehnike uspješnog sučeljavanja i nenasilnog komuniciranja koje se mogu uvježbavati od najranijeg djetinjstva u obitelji, vrtiću, školi i socijalnom okruženju, stoga ih treba više prakticirati, vrednovati i razvijati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija