Pregled bibliografske jedinice broj: 570181
Učestalost vršnjačkog nasilja osvećivanjem kao nasilne strategije sučeljavanja među učenicima osnovne škole
Učestalost vršnjačkog nasilja osvećivanjem kao nasilne strategije sučeljavanja među učenicima osnovne škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 22 (2009), 2; 78-96 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 570181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost vršnjačkog nasilja osvećivanjem kao nasilne strategije sučeljavanja među učenicima osnovne škole
(PREVALENCE OF PEER VIOLENCE USING REVENGE AS A VIOLENT CONFRONTATION STRATEGY AMONG PRIMARY SCHOOL STUDENTS)
Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Milašin, Ana ; Vuković, Anamarija
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 22
(2009), 2;
78-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
Škola; vršnjačko nasilje; osvećivanje; strategije sučeljavanja; prevencija
(School; peer violence; revenge; confrontation strategies; prevention)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati učestalost vršnjačkog nasilja osvećivanjem kao negativne, nasilne i nepoželjne strategije sučeljavanja među učenicima osnovne škole. Ispitivanje je obuhvatilo 104 učenika petih i 100 učenika osmih razreda. Dobiveni rezultati pokazali su da stariji učenici (oko 30%) učestalije prakticiraju osvećivanje nego mlađi (oko 19%) te da ispitani dječaci, u odnosu na djevojčice, češće pribjegavaju osvećivanju, što se pokazalo značajnijim samo kod mlađih učenika. Naime, nema statistički značajnih razlika glede učestalosti osvećivanja unutar spola ispitanih učenika 8. Razreda, s tim da su dječaci značajnije od djevojčica spremniji prijetiti osobi s kojom su u sukobu. Škola, kao odgojno-obrazovna ustanova, potencijalna je scena na kojoj svoju dramu odigravaju nasilnici i žrtve nasilja. Od velike je važnosti prepoznati i zaustaviti vršnjačko nasilje. To podrazumijeva pružiti pomoći djeci koja trpe nasilje i djeci koja ga čine, ali i djeci koja su promatrači, svjedoci nasilja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija