Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 570138

Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike


Pavlin-Bernardić, Nina; Ravić, Silvija; Borović, Ksenija
Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 3-4; 315-326 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 570138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike
(The relationship between students' attitudes and beliefs toward mathematics, cognitive abilities and mathematics grades)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Ravić, Silvija ; Borović, Ksenija

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153 (2012), 3-4; 315-326

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
stavovi o matematici; uvjerenja o matematici; ocjene iz matematike; kognitivne sposobnosti
(attitudes toward mathematics; mathematics beliefs; mathematics grades; cognitive abilities)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učeničke stavove i uvjerenja o matematici, postoje li rodne razlike u ovim varijablama, te ispitati kako inteligencija i stavovi prema matematici predviđaju ocjenu iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 81 učenika 4. razreda iz jedne zagrebačke osnovne škole. Oni su ispitani Ljestvicom za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici i Ravenovim Standardnim progresivnim matricama, te su prikupljeni podaci o njihovim ocjenama iz matematike. Pokazalo se da učenici imaju pozitivne stavove prema matematici te da nemaju izražena uvjerenja da je matematika više muška domena i da je sposobnost za matematiku urođena. Jedina rodna razlika pokazala se na uvjerenju da je matematika više muška domena. Rezultat na Standardnim progresivnim matricama i stavovi prema matematici zajedno objašnjavaju 34% varijance ocjena iz matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Ravić, Silvija; Borović, Ksenija
Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 3-4; 315-326 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Ravić, S. & Borović, K. (2012) Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike. Napredak (Zagreb), 153 (3-4), 315-326.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Ravi\'{c}, Silvija and Borovi\'{c}, Ksenija}, year = {2012}, pages = {315-326}, keywords = {stavovi o matematici, uvjerenja o matematici, ocjene iz matematike, kognitivne sposobnosti}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Povezanost u\v{c}eni\v{c}kih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike}, keyword = {stavovi o matematici, uvjerenja o matematici, ocjene iz matematike, kognitivne sposobnosti} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Ravi\'{c}, Silvija and Borovi\'{c}, Ksenija}, year = {2012}, pages = {315-326}, keywords = {attitudes toward mathematics, mathematics beliefs, mathematics grades, cognitive abilities}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {The relationship between students' attitudes and beliefs toward mathematics, cognitive abilities and mathematics grades}, keyword = {attitudes toward mathematics, mathematics beliefs, mathematics grades, cognitive abilities} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Social Services, Worldwide Political Science Abstracts, Linguistics & Language Behavior Abstracts Education Research Complete with Full Text (EBSCO) ERA-Educational Research Abstracts Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font