Pregled bibliografske jedinice broj: 569658
Hrvatska radiotelevizija ; između zaštite javnog interesa i borbe za opstanak na tržištu
Hrvatska radiotelevizija ; između zaštite javnog interesa i borbe za opstanak na tržištu // Medijski dijalozi, Vol.4 (2011), 10; 223-238 (podatak o recenziji nije dostupan, časopis se indeksira u c.e.e.o.i., znanstveni)
CROSBI ID: 569658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska radiotelevizija ; između zaštite javnog interesa i borbe za opstanak na tržištu
(Croatian RadioTelevision ; between protecting the public interest and fighting for survival in the market)
Autori
Perišin Tena ; Škaljac Narančić Gordana
Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) Vol.4
(2011), 10;
223-238
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, časopis se indeksira u c.e.e.o.i., znanstveni
Ključne riječi
Javna televizija; javni servis; HRT; program; informativni program
(Public Service; Public Television; HRT; Programming;; News)
Sažetak
Hrvatska radiotelevizija je do prije nekoliko godina bila jedan od najjačih javnih servisa u Europi. Tijekom devedesetih pa sve do prije nekoliko godina, po gledanosti programa, a pogotovo informativnih emisija bila je apsolutni lider u regiji. U prvom desetljeću dvadeset i prvog stoljeća uspijevala je zadržati primat i nad nacionalnim komercijalnim tv postajama. Početkom novog milenijuma najavljivala se konačna tranzicija iz državnog u javni radiotelevizijski servis pa je u skladu s tim mijenjano i zakonodavstvo. Tražeći pravu formulu, u proteklih 10 godina tri puta je mijenjan Zakon o HRT‐u. Zadnji po redu, Zakon o javnom radiotelevizijskom servisu, usvojen je u Hrvatskom saboru krajem 2010. uoči završetka pregovora oko ulaska u EU i uoči izborne godine u Hrvatskoj. Samo donošenje Zakona o HRT‐u odvijalo se pod pritiscima politike, ali i komercijalnih medija. Naime, obzirom da je zbog recesije broj reklama u svim medijima – od tiskanih do elektroničkih – značajno opao, komercijalni mediji, posebice komercijalne nacionalne televizije, tražili su da su da se javnom servisu koji je financiran iz pretplate, ograniči ili potpuno ukine broj reklama na televiziji. Istodobno, dok se provodila široka javna rasprava oko novog Zakona te dok se donosio sam Zakon, HRT je imao privremeno rukovodstvo koje je potrajalo je punih godinu i pol dana. Privremeno je uredništvo (glavni urednik Programa i urednik Informativnog programa) i neizvjesno je hoće li Programsko vijeće potvrditi novo uredničko vodstvo prije Parlamentarnih izbora 4. prosinca 2011. Nedostatak stabilnosti i kontinuiteta što bi trebale biti glavne karakteristike uspješnog javnog radiotelevizijskog servisa, uzrokovao je i pad gledanosti kanala Hrvatske televizije u odnosu na komercijalnu konkurenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2475 - Medijska kultura u suvremenoj Hrvatskoj: pluralizam medija i medijske politike (Peruško, Zrinjka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb