Pregled bibliografske jedinice broj: 569650
Izazovi digitalnih tehnologija u nastavi fizike: elektromagnetska indukcija
Izazovi digitalnih tehnologija u nastavi fizike: elektromagnetska indukcija, 2012., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Fizički odsjek, Zagreb
CROSBI ID: 569650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi digitalnih tehnologija u nastavi fizike: elektromagnetska indukcija
(The challenges of digital technologies in physics education: electromagnetic induction)
Autori
Barić, Sven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet, Fizički odsjek
Mjesto
Zagreb
Datum
25.01
Godina
2012
Stranica
47
Mentor
Paar, Dalibor
Ključne riječi
digitalne tehnologije; fizika; edukcija; eletkromagnetska indukcija
(digital technologies; physics; education; electromagnetic induction)
Sažetak
Razmotrene su mogućnosti digitalnih tehnologija u nastavi fizike uz primjere iz teme elektromagnetska indukcija. Prikazani su načini uvođenja digitalnih tehnologija u nastavu fizike te poboljšanja, novih mogućnosti, ali i problema do kojih bi taj proces doveo. U drugom dijelu razrađene su fizikalne pojave bitne za shvaćanje elektromagnetske indukcije (Lorentzova sila, Lenzovo pravilo, magnetski tok, Faradayev zakon itd.) i njena praktična primjena u svakodnevnom životu te povijest razvoja elektromagnetizma.U trećem dijelu prikazane su dvije odabrane simulacije iz projekta PhET (Interaktivne simulacije Sveučilišta u Coloradu, phet.colorado.edu), analizirane njihove pozitivne i negativne strane te je opisan način izvedbe nastavnog sata sa simulacijom kao alatom za izvedbu nastave. PhET je fokusiran na stvaranje računalnih simulacija koje se mogu aktivno upotrijebiti u nastavi. Simulacije su jednostavne, zanimljive i lako dostupne, kako nastavnicima tako i učenicima. Bit interaktivnih simulacija jest u tome da one lako mogu zamijeniti ili nadopuniti tradicionalni demonstracijski pokus u nastavi. Nakon uvoda u fizikalne pojmove potrebne za razumijevanje teme, učenicima treba detaljno objasniti eksperimentalni postav u simulaciji te da bi se dobila njihova pozornost i uključenost, važno je pitati ih koje ishode predviđaju, a nakon izvođenja pokusa pitati ih što su opazili, te tada krenuti u interaktivno tumačenje pokusa. Na taj se način postiže aktivna uključenost učenika u nastavu, a putem simulacija koje svaki učenik može samostalno provoditi bez straha od posljedica ta uključenost trebala bi se optimizirati.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-1191458-1022 - Mikrovalna istraživanja novih materijala (Požek, Miroslav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Dalibor Paar
(mentor)