Pregled bibliografske jedinice broj: 569559
Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja
Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 6 (2012), 1; 65-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 569559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja
(Teaching competences of university teachers in the concept of LLL)
Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica
Izvornik
Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka) (2217-8198) 6
(2012), 1;
65-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visokoškolski nastavnici ; didaktičke kompetencije ; kompetencije refleksije osobnoga djelovanja ; cjeloživotno obrazovanje
(university teachers ; didactic competences ; reflective competences ; lifelong learning)
Sažetak
Visokoškolski nastavnik didaktičke kompetencije manifestira u dobrom poznavanju prirode procesa učenja i poučavanja, praćenju individualnih razlika među studentima, prilagođavanju nastavne komunikacije rabeći suvremene nastavne strategije te vrednovanjem svih dimenzija nastavnoga rada. Ne samo da studente treba poticati na refleksiju, već treba i stalno promišljati o kvaliteti svoga poučavanja kao i izgrađivanju kompetencija refleksije osobnoga djelovanja. Kako su kompetencije sveučilišnih nastavnika mnogobrojne, usmjerili smo se posebno značajnim za uspješnost nastave - didaktičkim kompetencijama i kompetencijama refleksije osobnoga djelovanja u konceptu cjeloživotnog obrazovanja. U istraživanju su sudjelovali nastavnici i asistenti Učiteljskoga fakulteta u Osijeku. Primjenjen je Upitnik za procjenu didaktičkih kompetencija i kompetencija refleksije osobnog djelovanja nastavnika. Analizom rezultata razvidno je kako većina nastavnika i asistenata u nastavi potiče i podržava ozračje povoljno za aktivno učenje, pri planiranju i izvođenju nastave uvažavaju predznanja studenata i prilagođavaju se njihovim potrebama, koriste se suvremenim nastavnim strategijama, potiču studente na samopraćenje i samoevaluaciju te rabe suvremenu nastavnu tehnologiju. Nadalje, sudionici istraživanja procjenju da im za uspješno ostvarivanje nastavničkoga poziva nedostaju poduzetnička temeljna znanja i veća informatička pismenost. Za daljnje unapređivanje sveučilišne nastave, nužno je osmisliti i provoditi kontinuiranu pedagoško-psihološku izobrazbu asistenata i sveučilišnih nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek