Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 569559

Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja


Peko, Anđelka; Mlinarević, Vesnica
Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 6 (2012), 1; 65-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 569559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja
(Teaching competences of university teachers in the concept of LLL)

Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica

Izvornik
Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka) (2217-8198) 6 (2012), 1; 65-75

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
visokoškolski nastavnici ; didaktičke kompetencije ; kompetencije refleksije osobnoga djelovanja ; cjeloživotno obrazovanje
(university teachers ; didactic competences ; reflective competences ; lifelong learning)

Sažetak
Visokoškolski nastavnik didaktičke kompetencije manifestira u dobrom poznavanju prirode procesa učenja i poučavanja, praćenju individualnih razlika među studentima, prilagođavanju nastavne komunikacije rabeći suvremene nastavne strategije te vrednovanjem svih dimenzija nastavnoga rada. Ne samo da studente treba poticati na refleksiju, već treba i stalno promišljati o kvaliteti svoga poučavanja kao i izgrađivanju kompetencija refleksije osobnoga djelovanja. Kako su kompetencije sveučilišnih nastavnika mnogobrojne, usmjerili smo se posebno značajnim za uspješnost nastave - didaktičkim kompetencijama i kompetencijama refleksije osobnoga djelovanja u konceptu cjeloživotnog obrazovanja. U istraživanju su sudjelovali nastavnici i asistenti Učiteljskoga fakulteta u Osijeku. Primjenjen je Upitnik za procjenu didaktičkih kompetencija i kompetencija refleksije osobnog djelovanja nastavnika. Analizom rezultata razvidno je kako većina nastavnika i asistenata u nastavi potiče i podržava ozračje povoljno za aktivno učenje, pri planiranju i izvođenju nastave uvažavaju predznanja studenata i prilagođavaju se njihovim potrebama, koriste se suvremenim nastavnim strategijama, potiču studente na samopraćenje i samoevaluaciju te rabe suvremenu nastavnu tehnologiju. Nadalje, sudionici istraživanja procjenju da im za uspješno ostvarivanje nastavničkoga poziva nedostaju poduzetnička temeljna znanja i veća informatička pismenost. Za daljnje unapređivanje sveučilišne nastave, nužno je osmisliti i provoditi kontinuiranu pedagoško-psihološku izobrazbu asistenata i sveučilišnih nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Avatar Url Anđelka Peko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Peko, Anđelka; Mlinarević, Vesnica
Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 6 (2012), 1; 65-75 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Peko, A. & Mlinarević, V. (2012) Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja. Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 6 (1), 65-75.
@article{article, author = {Peko, An\djelka and Mlinarevi\'{c}, Vesnica}, year = {2012}, pages = {65-75}, keywords = {visoko\v{s}kolski nastavnici, didakti\v{c}ke kompetencije, kompetencije refleksije osobnoga djelovanja, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje}, journal = {\'{E}vk\"{o}nyv (\'{U}jvid\'{e}ki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tan\'{\i}t\'{o}k\'{e}pzo Kar Szabadka)}, volume = {6}, number = {1}, issn = {2217-8198}, title = {Didakti\v{c}ke kompetencije visoko\v{s}kolskih nastavnika u konceptu cjelo\v{z}ivotnog obrazovanja}, keyword = {visoko\v{s}kolski nastavnici, didakti\v{c}ke kompetencije, kompetencije refleksije osobnoga djelovanja, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje} }
@article{article, author = {Peko, An\djelka and Mlinarevi\'{c}, Vesnica}, year = {2012}, pages = {65-75}, keywords = {university teachers, didactic competences, reflective competences, lifelong learning}, journal = {\'{E}vk\"{o}nyv (\'{U}jvid\'{e}ki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tan\'{\i}t\'{o}k\'{e}pzo Kar Szabadka)}, volume = {6}, number = {1}, issn = {2217-8198}, title = {Teaching competences of university teachers in the concept of LLL}, keyword = {university teachers, didactic competences, reflective competences, lifelong learning} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font