Pregled bibliografske jedinice broj: 568679
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta // Dijete i jezik danas : dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek, 2011. str. 109-121 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 568679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta
(Possibilities of the Linguostylistic Interpretation of a Literary Text)
Autori
Krumes-Šimunović, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Dijete i jezik danas : dijete i tekst
/ Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka - Osijek, 2011, 109-121
ISBN
978-953-6965-27-4
Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interpretacija ; lingvostilistika ; lingvometodički pokus ; književni tekst ; jezične igre
(interpretation ; linguostylistics ; linguomethodical experiment ; the literary text ; language games)
Sažetak
Lingvistički pristup u interpretaciji lirskoga književnoga djela omogućuje doživljavanje pjesničkoga jezika putem analize lingvističkih i stilističkih kategorija. Uz razvoj osjetljivosti učenika prema jeziku umjetničkoga djela osvješćuje se i uloga jezika u izgradnji poetskoga teksta. Lingvistički pristup u nižim razredima osnovne škole omogućuje učenicima provjeru i sažimanje prethodnih lingvističkih spoznaja, njihovo povezivanje s jezikom umjetničkoga djela i razvoj senzibiliteta prema značenjima i izražajnim vrijednostima pjesničkoga teksta. Provedbom stvaralačkoga lingvometaboličkog pokusa u okviru problemsko-stvaralačke nastave ostvaruju se mogućnosti primjene različitih jezičnih igara. Uspješno se povezuje nastava jezika, književnosti i jezičnoga izražavanjai produbljuju se lingvističke, komunikacijske i stvaralačke sposobnosti učenika. Učenik predviđa i samostalno otkriva ulogu riječi u strukturi poetskoga teksta, a vlastitim kreativnim činom provjerava funkcionalnost riječi u tekstu. Sat interpretacije književnoga teksta tako postaje dinamičniji, a istraživačka pozicija učenika potiče kvalitetnu doživljajnu recepciju teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek