Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 568679

Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta


Krumes-Šimunović, Irena
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta // Dijete i jezik danas : dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek, 2011. str. 109-121 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 568679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta
(Possibilities of the Linguostylistic Interpretation of a Literary Text)

Autori
Krumes-Šimunović, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Dijete i jezik danas : dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka - Osijek, 2011, 109-121

ISBN
978-953-6965-27-4

Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interpretacija ; lingvostilistika ; lingvometodički pokus ; književni tekst ; jezične igre
(interpretation ; linguostylistics ; linguomethodical experiment ; the literary text ; language games)

Sažetak
Lingvistički pristup u interpretaciji lirskoga književnoga djela omogućuje doživljavanje pjesničkoga jezika putem analize lingvističkih i stilističkih kategorija. Uz razvoj osjetljivosti učenika prema jeziku umjetničkoga djela osvješćuje se i uloga jezika u izgradnji poetskoga teksta. Lingvistički pristup u nižim razredima osnovne škole omogućuje učenicima provjeru i sažimanje prethodnih lingvističkih spoznaja, njihovo povezivanje s jezikom umjetničkoga djela i razvoj senzibiliteta prema značenjima i izražajnim vrijednostima pjesničkoga teksta. Provedbom stvaralačkoga lingvometaboličkog pokusa u okviru problemsko-stvaralačke nastave ostvaruju se mogućnosti primjene različitih jezičnih igara. Uspješno se povezuje nastava jezika, književnosti i jezičnoga izražavanjai produbljuju se lingvističke, komunikacijske i stvaralačke sposobnosti učenika. Učenik predviđa i samostalno otkriva ulogu riječi u strukturi poetskoga teksta, a vlastitim kreativnim činom provjerava funkcionalnost riječi u tekstu. Sat interpretacije književnoga teksta tako postaje dinamičniji, a istraživačka pozicija učenika potiče kvalitetnu doživljajnu recepciju teksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Krumes-Šimunović, Irena
Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta // Dijete i jezik danas : dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek, 2011. str. 109-121 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Krumes-Šimunović, I. (2011) Mogućnosti lingvostilističke interpretacije književnoumjetničkoga teksta. U: Vodopija, I. & Smajić, D. (ur.)Dijete i jezik danas : dijete i tekst.
@article{article, author = {Krumes-\v{S}imunovi\'{c}, Irena}, year = {2011}, pages = {109-121}, keywords = {interpretacija, lingvostilistika, lingvometodi\v{c}ki pokus, knji\v{z}evni tekst, jezi\v{c}ne igre}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Mogu\'{c}nosti lingvostilisti\v{c}ke interpretacije knji\v{z}evnoumjetni\v{c}koga teksta}, keyword = {interpretacija, lingvostilistika, lingvometodi\v{c}ki pokus, knji\v{z}evni tekst, jezi\v{c}ne igre}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Krumes-\v{S}imunovi\'{c}, Irena}, year = {2011}, pages = {109-121}, keywords = {interpretation, linguostylistics, linguomethodical experiment, the literary text, language games}, isbn = {978-953-6965-27-4}, title = {Possibilities of the Linguostylistic Interpretation of a Literary Text}, keyword = {interpretation, linguostylistics, linguomethodical experiment, the literary text, language games}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font