Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 568060

Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi


Ivanović, Josip; Romstein, Ksenija; Balić, Tijana
Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi // A tehetséges tanulókkalvaló munka módszertana : eljárás = Metodika rada s talentovanim učenicima = zbornik radova = The methodology of working with talented pupils : proceedings
Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 568060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi
(Comparative approach to analisys of the concept of developmental appropriation in pedagogical work with gifted preschool and elementary school children)

Autori
Ivanović, Josip ; Romstein, Ksenija ; Balić, Tijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
A tehetséges tanulókkalvaló munka módszertana : eljárás = Metodika rada s talentovanim učenicima = zbornik radova = The methodology of working with talented pupils : proceedings / - Subotica : Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2011

ISBN
978-86-87095-17-5

Skup
Metodika rada s talentovanim učenicima

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2011. - 05.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
razvojna primjerenost; kontinuitet djetetovih iskustava; darovitost; odgojitelji; učitelji
(developmental appropriation; continuity of child’s experience; giftedness; preschool teachers; elementary school teachers)

Sažetak
Suvremena pedagogija darovitost vidi dvojako: kao akademsku aktivnost tj. iznimnu preciznost i učinkovitost u dostizanju visoko-zahtjevnih ciljeva te kao inovativnost i inventivnost u rješavanju problema. Dok se akademska aktivnost odlikuje djetetovim brzim dostizanjem zadanih ciljeva, u problemskoj je inovativnosti dijete orijentirano na vlastitu aktivnost bez obzira na izvanjske kriterije. Praćenjem recentne literature i istraživanja darovitosti uočljiva je usmjerenost pedagoške prakse na akademske aktivnosti, što predstavlja samo jedan od mogućih pristupa darovitosti. S druge strane, zbog svojih specifičnosti poput nepovezanosti sa situacijskim kontekstom i izostanka produkta, problemska inovativnost često ostaje izvan fokusa istraživača i praktičara. Bez obzira na odlike i manifestacije darovitosti, u oba se pristupa naglašava nužnost njegovanja koncepta razvojne primjerenosti u kojemu odgojitelji i učitelji imaju ključnu ulogu. Koncept razvojne primjerenosti ukazuje na važnost osiguravanja kontinuiteta djetetovih iskustava što je uvjetovano razlikama u karakteristikama okruženja uključujući narav i kakvoću interakcije odrasli dijete i dijete-dijete, kurikulum te formalno obrazovanje tj. profesionalnu edukaciju odgojitelja i učitelja. Stoga će se u ovome radu propitati koncept razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom iz pozicije odgojitelja i učitelja te ukazati na postojanje mogućnosti osiguravanja kontinuiteta dječjih iskustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Avatar Url Tijana Borovac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivanović, Josip; Romstein, Ksenija; Balić, Tijana
Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi // A tehetséges tanulókkalvaló munka módszertana : eljárás = Metodika rada s talentovanim učenicima = zbornik radova = The methodology of working with talented pupils : proceedings
Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ivanović, J., Romstein, K. & Balić, T. (2011) Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi. U: A tehetséges tanulókkalvaló munka módszertana : eljárás = Metodika rada s talentovanim učenicima = zbornik radova = The methodology of working with talented pupils : proceedings.
@article{article, author = {Ivanovi\'{c}, Josip and Romstein, Ksenija and Bali\'{c}, Tijana}, year = {2011}, keywords = {razvojna primjerenost, kontinuitet djetetovih iskustava, darovitost, odgojitelji, u\v{c}itelji}, isbn = {978-86-87095-17-5}, title = {Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom pred\v{s}kolske i osnovno\v{s}kolske dobi}, keyword = {razvojna primjerenost, kontinuitet djetetovih iskustava, darovitost, odgojitelji, u\v{c}itelji}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Ivanovi\'{c}, Josip and Romstein, Ksenija and Bali\'{c}, Tijana}, year = {2011}, keywords = {developmental appropriation, continuity of child’s experience, giftedness, preschool teachers, elementary school teachers}, isbn = {978-86-87095-17-5}, title = {Comparative approach to analisys of the concept of developmental appropriation in pedagogical work with gifted preschool and elementary school children}, keyword = {developmental appropriation, continuity of child’s experience, giftedness, preschool teachers, elementary school teachers}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font