Pregled bibliografske jedinice broj: 568060
Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi
Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi // A tehetséges tanulókkalvaló munka módszertana : eljárás = Metodika rada s talentovanim učenicima = zbornik radova = The methodology of working with talented pupils : proceedings
Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 568060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativni pristup analizi koncepta razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom predškolske i osnovnoškolske dobi
(Comparative approach to analisys of the concept of developmental appropriation in pedagogical work with gifted preschool and elementary school children)
Autori
Ivanović, Josip ; Romstein, Ksenija ; Balić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
A tehetséges tanulókkalvaló munka módszertana : eljárás = Metodika rada s talentovanim učenicima = zbornik radova = The methodology of working with talented pupils : proceedings
/ - Subotica : Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2011
ISBN
978-86-87095-17-5
Skup
Metodika rada s talentovanim učenicima
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2011. - 05.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razvojna primjerenost; kontinuitet djetetovih iskustava; darovitost; odgojitelji; učitelji
(developmental appropriation; continuity of child’s experience; giftedness; preschool teachers; elementary school teachers)
Sažetak
Suvremena pedagogija darovitost vidi dvojako: kao akademsku aktivnost tj. iznimnu preciznost i učinkovitost u dostizanju visoko-zahtjevnih ciljeva te kao inovativnost i inventivnost u rješavanju problema. Dok se akademska aktivnost odlikuje djetetovim brzim dostizanjem zadanih ciljeva, u problemskoj je inovativnosti dijete orijentirano na vlastitu aktivnost bez obzira na izvanjske kriterije. Praćenjem recentne literature i istraživanja darovitosti uočljiva je usmjerenost pedagoške prakse na akademske aktivnosti, što predstavlja samo jedan od mogućih pristupa darovitosti. S druge strane, zbog svojih specifičnosti poput nepovezanosti sa situacijskim kontekstom i izostanka produkta, problemska inovativnost često ostaje izvan fokusa istraživača i praktičara. Bez obzira na odlike i manifestacije darovitosti, u oba se pristupa naglašava nužnost njegovanja koncepta razvojne primjerenosti u kojemu odgojitelji i učitelji imaju ključnu ulogu. Koncept razvojne primjerenosti ukazuje na važnost osiguravanja kontinuiteta djetetovih iskustava što je uvjetovano razlikama u karakteristikama okruženja uključujući narav i kakvoću interakcije odrasli dijete i dijete-dijete, kurikulum te formalno obrazovanje tj. profesionalnu edukaciju odgojitelja i učitelja. Stoga će se u ovome radu propitati koncept razvojne primjerenosti u radu s darovitom djecom iz pozicije odgojitelja i učitelja te ukazati na postojanje mogućnosti osiguravanja kontinuiteta dječjih iskustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek