Pregled bibliografske jedinice broj: 568013
Primjena drva hrvatskoga sredozemlja u brodogradnji
Primjena drva hrvatskoga sredozemlja u brodogradnji // Šume hrvatskoga sredozemlja / Matić, Slavko (ur.).
Zagreb: Akademija šumarskih znanosti, 2011. str. 684-691
CROSBI ID: 568013 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena drva hrvatskoga sredozemlja u brodogradnji
(The use of Timber from the Croatian Mediterranean Forests in Shipbuilding)
Autori
Govorčin, Slavko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Šume hrvatskoga sredozemlja
Urednik/ci
Matić, Slavko
Izdavač
Akademija šumarskih znanosti
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
684-691
ISBN
978-953-985715-6
Ključne riječi
drvo hrvatskog sredozemlja, brodogradnja, primjena
(timber from the croatian mediterranean forests, shipbuilding, use)
Sažetak
Zbog svojstva plutanja na vodi, drvo se koristi za građenje brodica i brodova od početka povijesti. Do početka 19. stoljeća, drvo je nezamjenljiv materijal za gradnju plovila. Počevši s izdubljenim deblom (monoksilom) i splavi, razvojem i unapređenjem raznih oblika, tipova i veličina brodica i brodova tijekom vremena do konačnoga savršenstva okrunjenoga izradom klipera. Korištenje drva iz regije hrvatskog Mediterana u današnjoj brodogradnji nije tako značajano, pa se odnosi samo na neke dijelove brodica i brodova. Moguće je da će se u budućnosti to drvo koristiti u poboljšavanju površine eksterijera i unutrašnjosti te prostore plovila, gdje je boja, tekstura, mirisa i dorada, kao i neka tehnička svojstva nekih vrsta drva (maslina, rogača, čempres, dud, crnike) će se natjecati s uvoznim vrstama koje su koristili do sada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Drvna tehnologija
Napomena
Summary:Because of its property to float on water, wood has been used for boat and ship buil ding since early history. Until the early 19th century, wood was an indispensable mate rial for building sailing vessels. Starting with hollowed trunks and rafts, different forms and sizes ofboats and ships were devel¬oped before shipbuilders achieved perfection by building the clipper ship. The use of wood from the Croatian Mediterranean region in today's shipbuilding is not so significant ; it relates only to some parts of ships and boats. It is possible that in future this timber will be used in refining the surfaces of exterior and interior parts and spaces of the vessels, where colours, textures, scents and refinement, as weIl as some technical properties of some timber species (olive, carob, cypress, mulberry, holly oak) will compete with the imported ones that have been used so far.
POVEZANOST RADA
Projekti:
068-0682109-2788 - Fizikalna,mehanička i tehnološka svojstva modificiranog drva. (Govorčin, Slavko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet šumarstva i drvne tehnologije
Profili:
Slavko Govorčin
(autor)