Pregled bibliografske jedinice broj: 567959
Umjetnost u odgoju i obrazovanju – common sense ili zabluda
Umjetnost u odgoju i obrazovanju – common sense ili zabluda // Tonovi (Zagreb), 50 (2007), 50; 51-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 567959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetnost u odgoju i obrazovanju – common sense ili zabluda
(Arts in education – common sense or delusion)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 50
(2007), 50;
51-59
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Aktivno muziciranje; slušanje glazbe; umjetnička razina muziciranja; umjetnička glazba
(Active music making; listening to music; artistic level in performance; classical music)
Sažetak
Glazba je bila u programima općeobrazovnih škola od početka obrazovanja i školstva. Iako je riječ o umjetničkoj grani per excellence, u nastavi je umjetnost rijetko dolazila do izražaja i to stoga što su se programi uvijek zasnivali na konceptu tzv. aktivnoga muziciranja. Da nastava glazbe doista bude umjetnička disciplina, ona se mora zasnovati na recepcijskom modelu, tj. na slušanju i upoznavanju umjetničke glazbe. Aktivno muziciranje u razredu svodi se na elementarno poigravanje kvaziglazbenim elementima od kojih ni učenici ni glazba nemaju nikakve koristi. Aktivno muziciranje treba smjestiti u ansamble, koje bi trebalo pretvoriti u izbornu nastavu. U ansamblima je moguće postići takvu razinu muziciranja koja može pretendirati na pridjev „umjetnička.“
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad se može naći u knjizi: Rojko, P. Glazbenopedagoške teme. Zagreb: J. Zlatar, 2012. (u bazi podataka).
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database