Pregled bibliografske jedinice broj: 567934
Pedagoške odrednice integracije učenika s posebnim potrebama u nastavi geografije
Pedagoške odrednice integracije učenika s posebnim potrebama u nastavi geografije // Državni seminar za učitelje i nastavnike geografije
Zagreb, Hrvatska, 2012. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 567934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške odrednice integracije učenika s posebnim potrebama u nastavi geografije
(Pedagogical determinants of integration of students with special needs in the teaching of geography)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Državni seminar za učitelje i nastavnike geografije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.01.2012. - 13.01.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenici s posebnim potrebama; nastava geografije; školska integracija
(students with special needs; geography; school integration)
Sažetak
Integracija učenika s posebnim potrebama zasniva se na interdisciplinarnom pristupu i suradničkim odnosima između učitelja/nastavnika, pedagoga i stručnih suradnika, kao i suradnje s roditeljima. Specifičan didaktičko-metodički pristup u nastavi geografije odnosi se na diferencijaciju i individualizaciju nastave, a prema povećanju mogućnosti, smanjenja nesigurnosti, straha i poteškoća izolacije učenika s posebnim potrebama. Stvaranje pozitivnog odgojnog (nastavnog) ozračja važno u situaciji kada se “drugačija” djeca/učenici prihvaćaju i uključuju u zajedničke aktivnosti. Potpuna integracija predviđena je za učenike s posebnim potrebama (razvojnim teškoćama) kojima je uz primjerenu individualiziranu pomoć i program rehabilitacije moguće osigurati napredovanje u zajedništvu s vršnjacima bez teškoća u razvoju. U zavisnosti od stupnja oštećenja učenika realiziraju se redovni, individualizirani ili prilagođeni nastavni programi. Individualizirani program predviđa oblike i metode rada u nastavi prilagođene specifičnim potrebama učenika: reducirani su sadržaji nastave, primjenjuje se specifičan pristup i nastavna tehnologija, a sastavni dio programa je produženi stručni postupak koji se realizira u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama nakon redovite nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)