Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 567841

Kvalitativni pristup interpretaciji simptoma ADHD-a : implikacije za pedagošku praksu


Romstein, Ksenija
Kvalitativni pristup interpretaciji simptoma ADHD-a : implikacije za pedagošku praksu // Život i škola, 57 (2011), 26; 101-113 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 567841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvalitativni pristup interpretaciji simptoma ADHD-a : implikacije za pedagošku praksu
(Qualitative Approach to ADHD Symptoms Interpretation : Implications for Pedagogical Practice)

Autori
Romstein, Ksenija

Izvornik
Život i škola (0044-4855) 57 (2011), 26; 101-113

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
ADHD; kvalitativni pristup; simptomi; pedagoška praksa; razvojna primjerenost.
(ADHD; a qualitative approach; symptoms; pedagogical practices; developmental appropriateness)

Sažetak
Utvrđivanje postojanja ADHD-a (engl. attention deficit / hyperactivity disorder) danas se rješava pomoću dijagnostičkih kriterija DSM-IV i ICD-10. Dok je DSM-IV tipičan za američko područje i stil života, ICD-10 karakterističan je za europsko tlo te se može govoriti o kulturološkoj i individualnoj interpretaciji simptoma. Ponašanje je socijalno određeno, što za ADHD znači da ne nastaje „u vakuumu“, nego u interakciji pojedinca s okružjem, a u prilog tomu idu teorije razvoja Vygotskog i Bronfenbrennera. Unatoč tomu, i dalje je dominantna perspektiva odraslih koji normiraju djetetov razvoj i stvaraju kriterije procjene ponašanja. Stoga je važno propitati aktualne dijagnostičke kriterije ADHD-a u odnosu na socijalnu normativnu orijentaciju u praćenju djetetova rasta i razvoja, ali i slike o djetetu općenito. Istraživanja o djetinjstvu (posebice s gledišta sociologije i pedagogije) ukazuju kako je socijalna perspektiva o djetinjstvu i djetetu (njegovu razvoju) normativnoga karaktera, što može davati lažno pozitivnu sliku ADHD-a. Uvidom u relevantnu pedagošku literaturu i praćenjem prakse uočeno je kako se određena ponašanja, okarakterizirana kao simptomi hiperaktivnosti, mogu višestruko tumačiti – kao odraz situacijskog konteksta, životnog stila obitelji, razvojne faze... Budući da se ADHD uglavnom manifestira i dijagnosticira ubrzo nakon polaska u osnovnu školu te da su učitelji izravno uključeni u proces dijagnostike ADHD-a, provedena je anketa o tipičnim ponašanjima djece niže osnovnoškolske dobi (od 1. do 4. razreda) u kojoj su sudjelovala 42 studenta 5. godine učiteljskog studija. Rezultati ispitivanja ukazuju kako tipična ponašanja djece niže osnovnoškolske dobi prema mišljenju studenata – budućih učitelja – uključuju intenzivnu motoričku aktivnost, kratkotrajnu pozornost te nemogućnost iznošenja aktivnosti do kraja, što su ujedno i simptomi ADHD-a opisani u DSM-IV- i ICD-10-dijagnostičkim kriterijima. Takvi rezultati ukazuju na važnost interdisciplinarnog i kvalitativnog pristupa interpretaciji simptoma ADHD-a za njegovanje razvojno primjerene prakse u radu s djecom niže osnovnoškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija
Kvalitativni pristup interpretaciji simptoma ADHD-a : implikacije za pedagošku praksu // Život i škola, 57 (2011), 26; 101-113 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Romstein, K. (2011) Kvalitativni pristup interpretaciji simptoma ADHD-a : implikacije za pedagošku praksu. Život i škola, 57 (26), 101-113.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2011}, pages = {101-113}, keywords = {ADHD, kvalitativni pristup, simptomi, pedago\v{s}ka praksa, razvojna primjerenost.}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {57}, number = {26}, issn = {0044-4855}, title = {Kvalitativni pristup interpretaciji simptoma ADHD-a : implikacije za pedago\v{s}ku praksu}, keyword = {ADHD, kvalitativni pristup, simptomi, pedago\v{s}ka praksa, razvojna primjerenost.} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija}, year = {2011}, pages = {101-113}, keywords = {ADHD, a qualitative approach, symptoms, pedagogical practices, developmental appropriateness}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {57}, number = {26}, issn = {0044-4855}, title = {Qualitative Approach to ADHD Symptoms Interpretation : Implications for Pedagogical Practice}, keyword = {ADHD, a qualitative approach, symptoms, pedagogical practices, developmental appropriateness} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO, Emerald Management Reviews database, Ulrichs Serials Analysis System





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font