Pregled bibliografske jedinice broj: 567840
Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina
Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina // Sociologija i prostor, 49 (2011), 165-184 doi:10.5673/sip.49.2.3. (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 567840 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina
(Parents and School Cooperation in Croatia: Similarities and Differences in Urban and Rural Settings)
Autori
Miljević-Riđički, Renata ; Pahić, Tea ; Vizek Vidović, Vlasta
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 49
(2011);
165-184
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suradnja roditelja i škole; urbana i ruralna područja; tradicionalni pristup; partnerski pristup
(urban/rural schools; parental involvement in education; parental orientation toward cooperation with school)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlikuju li se roditeljske procjene suradnje i zadovoljstva vlastitom uključenosti u život škole iz urbano/ruralne perspektive. Rad je dio većeg, međunarodnog istraživanja koji se bavi participacijom roditelja u životu škole. Uzorak se sastoji od 1052 roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola u Hrvatskoj. 16 škola nalazi se u urbanim, a 14 škola u ruralnim područjima. 562 ili 53, 4% roditelja je iz urbanih sredina, a 490 ili 46, 6% roditelja je iz ruralnih sredina. Rezultati pokazuju da roditelji općenito nastavu i izvannastavne aktivnosti procjenjuju isključivo zaduženjem škole, što ukazuje na tradicionalan pristup suradnji roditelja i škole. Međutim, odgoj djeteta i njegovo zadovoljstvo školom vide kao zajedničku odgovornost škole i roditelja, što ukazuje na mogućnost razvoja partnerskog odnosa škole i roditelja. Roditelji uglavnom vide vlastiti nedostatak vremena kao najznačajniju prepreku suradnji škole i roditelja, međutim, taj nedostatak značajno više naglašavaju roditelji urbanih sredina. Roditelji ruralnih područja općenito su zadovoljniji različitim načinima sudjelovanja u životu škole. Urbano/ruralne razlike roditeljskih procjena u većini potvrđuju polaznu pretpostavku o većoj povezanosti roditelja i škole u ruralnim područjima, kao i općenito veće zadovoljstvo komunikacijom i utjecajem na školu kod roditelja ruralnih područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- SocINDEX (EBSCO)
- SOCIAL SCIENCE CITATION INDEX
- SOCIAL SCISEARCH
- JOURNAL CITATION REPORTS/SOCIAL SCIENCES EDITION
- SCOPUS