Pregled bibliografske jedinice broj: 567804
Kvalitativna analiza ispita vanjskog vrednovanja obrazovanih postignuća učenika osmih razreda provedenih 2008. godine : hrvatski jezik i povijest : stručno izvješće
Kvalitativna analiza ispita vanjskog vrednovanja obrazovanih postignuća učenika osmih razreda provedenih 2008. godine : hrvatski jezik i povijest : stručno izvješće. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2011 (prirucnik)
CROSBI ID: 567804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitativna analiza ispita vanjskog vrednovanja obrazovanih postignuća učenika osmih razreda provedenih 2008. godine : hrvatski jezik i povijest : stručno izvješće
(Qualitative Analysis of National Assessment Administrated in 2008 at 8th Grade Elementary School: Croatian Language and History: Expert Report)
Autori
Fulgosi, Sanja ; Gjeri, Natalija ; Žitnik ; Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2011
Stranica
256
ISBN
978-9537556-23-5
Ključne riječi
nacionalni ispiti; osnovna škola; sadržajna analiza ispita; povijest; hrvatski jezik
(National assessment; Elementary school; Content test analysis; Croatian language; History)
Sažetak
Projektom Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika uvedeno je standardizirano ispitivanje u svim osnovnim školama, što je činilo nastavak započetih promjena u obrazovnome sustavu i na toj razini obrazovanja. U sklopu toga Projekta provedeni su 2008. godine ispiti iz hrvatskoga jezika i povijesti, a rezultati tih ispita korišteni su za samovrjednovanje nastave iz tih predmeta. S obzirom da se takvo obuhvatno ispitivanje provelo prvi puta u svim osnovnim školama, javila se potreba za vrednovanjem samoga ispitivanja te potreba za uvidom u mogućnosti uporabe tih ispita i njihovih rezultata. Stoga su provedene kvalitativna (sadržajna) analiza ispita i njegovih čestica te analiza metrijskih karakteristika ispita i njegovih čestica na temelju kojih su dane smjernice za izradu ispita i ispitnih zadataka. Ovakve su analize prvenstveno dale povratnu informaciju o tome na koji su način ispiti i ispitni zadatci rađeni, kakav je bio sadržaj ispita, odnosno njihovih ispitnih cjelina, te je prikazano u čemu su učenici najčešće griješili u odgovaranju na postavljena pitanja. Zatim je prikazana analiza metrijskih karakteristika ispita i njegovih čestica. S obzirom na rezultate analize te na revidirano bodovanje rekonstruirani su testovi iz hrvatskoga jezika i povijesti, a takvi su (revidirani) rezultati zatim povezani s demografskim i ostalim odabranim pokazateljima. Zaključci o svim provedenim analizama prikazani su na kraju svakoga poglavlja. No može se reći da se na temelju provedenih analiza oba ispita može donijeti isti zaključak: nužno je slijediti sve postupke testiranja i kontrolirati njihovu kvalitetu, od određivanja njegova cilja i svrhe za koju će se rezultati koristiti, do izvještavanja o rezultatima. Jer slijeđenjem postupaka i kontrolom kvalitete osigurava se kvaliteta ispitnih materijala, a zaključci koji se donose na temelju rezultata ispita mogu se smatrati valjanima samo ako su svi postupci bili valjani, pouzdani i objektivni. Osim toga, nužno je osigurati dovoljno vremena za provedbu svih postupaka ispitivanja. Prijedlozi za izradu obrazovnih standarda (ishoda) dani su s obzirom na dostupne podatke i rezultate sadržajne analize ispita te predstavljeni u poglavljima o sadržajnoj analizi ispita. Što se tiče izrade prijedloga za poboljšanje kvalitete nastave, takva je zadaća podrazumijevala povratnu informaciju svakoj školi o njihovim revidiranim rezultatima, s obzirom na rezultate provedenih sadržajnih analiza te rekonstruiranoga testa znanja. Uzimajući u obzir dostupne resurse te vrijeme potrebno za izvršavanje te zadaće, ona nije izvršena. No nastavnici i nastavnice mogu rabiti prosječne rezultate učenika i učenica kao smjernicu u poboljšanju poučavanja. Na kraju, rezultati ovih analiza svakako mogu koristiti svim osobama uključenima u proces izrade ispita te, šire gledajući, u proces vanjskoga vrednovanja obrazovnih postignuća učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija, Povijest