Pregled bibliografske jedinice broj: 567781
Quousque tandem ... FMP
Quousque tandem ... FMP // Tonovi (Zagreb), 57 (2011), 65-83 (podatak o recenziji nije dostupan, polemički stručni tekst, stručni)
CROSBI ID: 567781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Quousque tandem ... FMP
(Quousque tandem ... FMP (Functional music pedagogy))
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 57
(2011);
65-83
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, polemički stručni tekst, stručni
Ključne riječi
Funkcionalna muzička pedagogija; f. metoda solfeggia; solmizacijski slogovi
(Functional music pedagogy; functional method of ear training; sol-fa sylabes)
Sažetak
U članku se polemizira s idejom tzv. funkcionalne muzičke pedagogije koju u Hrvatskoj zastupa nekolicina glazbenih pedagoga okupljenih u tzv. funkcionalnoj glazbenoj školi na tragu uglavnom usmene predaje koja je ostala iza prof. Elly Bašić. Ovdje se argumentirano pokazuje da funkcionalna glazbena pedagogija ne postoji ni kao sustav potvrđen u praksi, ni kao stručna, ni znanstvena, ni umjetnička disciplina. Riječ je o nekim metodičkim postupcima koji su sasvim arbitrarno prozvani funkcionalnima a da za to nije bilo nikakvih stručnih ni znanstvenih argumenata. Posebno je problematična tzv. funkcionalna metoda solfeggia koja vodi pogrešnom prikazivanju tonskoga prostora jer je zasnovana na očiglednim teorijskim pogreškama. Kritiziraju se i nazivaju nakaradnima preparirani „solmizacijski“ slogovi tzv. funkcionalne metode solfeggia.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija