Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 567726

Plaidoyer za izravno učenje glazbe


Rojko, Pavel
Plaidoyer za izravno učenje glazbe // Glazbena nastava i nastavna tehnologija - mogućnosti i ograničenja (Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga) / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 11-22


CROSBI ID: 567726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Plaidoyer za izravno učenje glazbe
(Plaidoyer for direct music learning)

Autori
Rojko, Pavel

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Glazbena nastava i nastavna tehnologija - mogućnosti i ograničenja (Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga)

Urednik/ci
Vidulin-Orbanić, Sabina

Izdavač
Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli

Grad
Pula

Godina
2011

Raspon stranica
11-22

ISBN
978-953-7498-44-3

Ključne riječi
Nastavna tehnologija, udžbenici, snimljena glazba, glazbena stvarnost
(Educational technology, schoolbooks, music recordings, music reality)

Sažetak
Učenje glazbe u svojim je najbitnijim elementima (sviranje, pjevanje, glazbena pismenost) stjecanje vještina ili pak stjecanje takvih znanja koja se također stječu „metodologijom“ stjecanja vještina – na primjer (u)poznavanje glazbene literature. Stoga je prirodno da se to učenje – kadgod je to moguće, a moguće je gotovo uvijek – odvija neposredno na glazbenoj stvarnosti, tj. na pravoj glazbi a ne na njezinim didaktičkim preradama u obliku udžbenika. Pa i u ostalim situacijama učenja, kao što su npr. učenje harmonije, polifonije, glazbenih oblika, poznavanja instrumenata, itd. gdje su, dakle, udžbenici mogući, treba težiti tome da se oni utemelje na izvornim glazbenim primjerima a ne na didaktičkim preradbama kakve su npr. konstrukcije (šifriranih) basova te soprana u harmoniji, ili kontrapunktske tzv. vrste u nastavi kontrapunkta. Izvorni glazbeni primjeri u oba slučaja mogu, već prema konkretnoj situaciji, biti partiture i/li glazbene snimke. Partitura, jasno, nije nastavno sredstvo, ona je glazbena stvarnost pa je učenje na njoj izravno učenje na samoj stvari. I glazbena se snimka s jednakim pravom može smatrati glazbenom stvarnošću a ne tek njezinom simulacijom pa je učenje uz njezinu pomoć također učenje na stvarnosti a ne na didaktičkom materijalu. Paradoksalno je zapravo, da je upravo pojava snimljene glazbe, koju bi se možda moglo smatrati zamjenom za stvarnost, dovela do toga da se glazba ne uči na zamjenama, tj. na nastavnim sredstvima, nego izravno na njoj. Udžbenici zasnovani na pravim glazbenim primjerima te upotreba snimljene glazbe prestaju biti nastavnim sredstvima, i glazbeno učenje pretvaraju u izravno učenje na glazbenoj stvarnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Pavel Rojko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rojko, Pavel
Plaidoyer za izravno učenje glazbe // Glazbena nastava i nastavna tehnologija - mogućnosti i ograničenja (Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga) / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 11-22
Rojko, P. (2011) Plaidoyer za izravno učenje glazbe. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.) Glazbena nastava i nastavna tehnologija - mogućnosti i ograničenja (Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga). Pula, Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, str. 11-22.
@inbook{inbook, author = {Rojko, Pavel}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2011}, pages = {11-22}, keywords = {Nastavna tehnologija, ud\v{z}benici, snimljena glazba, glazbena stvarnost}, isbn = {978-953-7498-44-3}, title = {Plaidoyer za izravno u\v{c}enje glazbe}, keyword = {Nastavna tehnologija, ud\v{z}benici, snimljena glazba, glazbena stvarnost}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula} }
@inbook{inbook, author = {Rojko, Pavel}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2011}, pages = {11-22}, keywords = {Educational technology, schoolbooks, music recordings, music reality}, isbn = {978-953-7498-44-3}, title = {Plaidoyer for direct music learning}, keyword = {Educational technology, schoolbooks, music recordings, music reality}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font