Pregled bibliografske jedinice broj: 567726
Plaidoyer za izravno učenje glazbe
Plaidoyer za izravno učenje glazbe // Glazbena nastava i nastavna tehnologija - mogućnosti i ograničenja (Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga) / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 11-22
CROSBI ID: 567726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Plaidoyer za izravno učenje glazbe
(Plaidoyer for direct music learning)
Autori
Rojko, Pavel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Glazbena nastava i nastavna tehnologija - mogućnosti i ograničenja (Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga)
Urednik/ci
Vidulin-Orbanić, Sabina
Izdavač
Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2011
Raspon stranica
11-22
ISBN
978-953-7498-44-3
Ključne riječi
Nastavna tehnologija, udžbenici, snimljena glazba, glazbena stvarnost
(Educational technology, schoolbooks, music recordings, music reality)
Sažetak
Učenje glazbe u svojim je najbitnijim elementima (sviranje, pjevanje, glazbena pismenost) stjecanje vještina ili pak stjecanje takvih znanja koja se također stječu „metodologijom“ stjecanja vještina – na primjer (u)poznavanje glazbene literature. Stoga je prirodno da se to učenje – kadgod je to moguće, a moguće je gotovo uvijek – odvija neposredno na glazbenoj stvarnosti, tj. na pravoj glazbi a ne na njezinim didaktičkim preradama u obliku udžbenika. Pa i u ostalim situacijama učenja, kao što su npr. učenje harmonije, polifonije, glazbenih oblika, poznavanja instrumenata, itd. gdje su, dakle, udžbenici mogući, treba težiti tome da se oni utemelje na izvornim glazbenim primjerima a ne na didaktičkim preradbama kakve su npr. konstrukcije (šifriranih) basova te soprana u harmoniji, ili kontrapunktske tzv. vrste u nastavi kontrapunkta. Izvorni glazbeni primjeri u oba slučaja mogu, već prema konkretnoj situaciji, biti partiture i/li glazbene snimke. Partitura, jasno, nije nastavno sredstvo, ona je glazbena stvarnost pa je učenje na njoj izravno učenje na samoj stvari. I glazbena se snimka s jednakim pravom može smatrati glazbenom stvarnošću a ne tek njezinom simulacijom pa je učenje uz njezinu pomoć također učenje na stvarnosti a ne na didaktičkom materijalu. Paradoksalno je zapravo, da je upravo pojava snimljene glazbe, koju bi se možda moglo smatrati zamjenom za stvarnost, dovela do toga da se glazba ne uči na zamjenama, tj. na nastavnim sredstvima, nego izravno na njoj. Udžbenici zasnovani na pravim glazbenim primjerima te upotreba snimljene glazbe prestaju biti nastavnim sredstvima, i glazbeno učenje pretvaraju u izravno učenje na glazbenoj stvarnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Puli,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Pavel Rojko
(autor)